به شرکت خدماتی شکیبا خوش آمدید
رام رایگان گوشی های هواوی 1
اهنگ 1
گوش پاکن برقی" target="_blank" >گوش پاک کن برقی 1
خرید ساعت دیواری چوبی" target="_blank" >خرید ساعت دیواری چوبی 1
خرید ساعت کاسیوخرید ساعت کاسیو 1
خرید شارژ رایتل 1
گروه انسانهای سبز 1
جی پی اس موتور
جی پی اس مخفی خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شرکت خدماتی نظافتی تهران و آدرس abtinpak.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 23
بازدید دیروز : 59
بازدید هفته : 115
بازدید ماه : 113
بازدید کل : 24114
تعداد مطالب : 116
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


toolbar smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this page خانه تکانی در عید نوروز

خانه تکانی در عید نوروز با شرکت مهر تماس 44216051 88895207 22855915 77220588

يك رسم قديمي كه شايد در گذشته، متناسب با فضاهاي كوچكتر و اسباب و اثاثيه كمتر يا حداقل ساده‌تر انجام مي‌شد، ولي به مرور و همراه با پيچيدگي‌هاي اين روزگار، اين سنت هم ابعادي پيچيده و وسواس‌مانند به‌خود گرفته است.

به گفته كارشناسان هر سال، خانه تکاني نوروزي منجر به مسموميت تعدادي کودک با مواد شوينده مي‌شود. همچنان‌كه خوردن ماده سفيدکننده وايتکس و ماده لوله بازکن از جمله دلايل اصلي ايجاد مسموميت (گاه مهلک) در ميان کودکان خردسال است، استفاده ناآگاهانه از اين مواد باعث انواع عوارض جسماني در بزرگسالان به ويژه زنان خانه‌دار نيز مي‌شود. به‌طوري كه در اسفند ماه سال 85 ، حدود 91 نفر در ايام خانه‌تكانى بر اثر مسموميت با مواد شوينده ، سفيد‌كننده و پاك‌كننده در بيمارستان لقمان حكيم بسترى شدند كه 88 مورد آن مسموميت با مواد سفيد‌كننده و 3 مورد مسموميت با مواد شوينده و پاك‌كننده بوده است.
«انواع و اقسام شوينده‌ها و سفيد‌كننده‌ها كه گاز كلر آزاد مي‌كنند، اگر بي‌ احتياط استفاده شوند، در فضاي سربسته منجر به مسموميت‌هاي شديد مي‌شوند.»

دكتر سهراب ‌پور، متخصص ريه و رئيس بيمارستان لبافي نژاد با اشاره به اينكه آلودگي مواد شوينده به دو صورت مستقيم و غيرمستقيم است، مي‌گويد: "متأسفانه خيلي از افراد، انواع مختلف اين مواد مثل مواد اسيدي را با هم مخلوط مي‌كنند، چون تصور مي‌كنند در اين صورت شست و شو بهتر انجام مي‌شود، در حالي‌كه ترکيب شوينده‌ها در بسياري از موارد، منجر به خفگي‌هاي آني مي‌شوند.

اثرات درازمدت اين مواد به‌خصوص بر روي پوست به‌صورت انواع واكنش‌هاي آلرژيك و درماتيت‌ خود را نشان مي‌دهند. به همين خاطر توصيه مي‌كنيم كه اگر اين مواد داخل محيط دربسته استفاده مي‌شوند، حتما تهويه مناسب برقرار باشد و از دستكش و ماسك استفاده شود؛ به‌خصوص در حمام، چون بيشتر اتفاق‌ها به‌علت عدم‌تهويه مناسب و همراه با بخار آب در حمام مي‌افتد.

همچنين بيماران داراى مشكلات تنفسى مانند آسم يا افرادى كه حساسيت ريوى دارند، به هيچ عنوان نبايد با اين مواد شيميايى در تماس باشند و حتى افراد سالم نيز با زدن ماسك‌هاى كاغذى، در محيط بسته و بدون تهويه نمى‌توانند از اين مواد استفاده كنند."

رئيس بيمارستان لبافي‌نژاد با بيان اينكه موادي كه وارد سيستم تنفسي مي‌شوند، به چند طريق بيماري‌ را تحميل مي‌كنند، ادامه مي‌دهد: " مواد شوينده ي اسيدي به‌طور مستقيم، منجر به سوختن مخاط تنفسي مي‌شوند. بعضي از اين مواد هم منجر به التهاب ريه مي‌شوند كه اين التهاب، فرد را مبتلا به برونشيت و بيماري‌هاي التهابي مي‌كند، حتي بعضي اوقات ميزان التهاب آنقدر شديد است كه حالات اورژانس و فوريت به وجود مي‌آورد."

البته به گفته وي برخي واكنش‌هاي التهابي نيز روندشان خيلي مزمن است و حتي در شروع ممكن است هيچ علامتي در بيمار ايجاد نكنند، اما بعد از 10 تا 15 سال كم كم آثار خود را نشان مي‌دهند.
حساسيت‌هاي پوستي

متخصصان پوست مي‌گويند، استفاده زياد از مواد شوينده باعث ايجاد عوارض روي پوست و ناخن‌ها مي‌شود.

«يكي از شايع‌ترين بيماري‌هاي ناخن، خشكي يا ريش ريش شدن كناره ناخن است كه به‌دليل استفاده زياد از مواد شوينده به‌خصوص در بين زنان خانه‌دار رخ مي‌دهد.»

دكتر حسين طباطبايي، متخصص پوست و مو و عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران در توضيح عوارض پوستي ناشي از اين مواد مي‌گويد: "در زنان خانه‌دار و در بعضي مشاغل كه افراد با مواد شوينده سر و كار دارند، به ‌دليل استفاده زياد از اين مواد، چربي ناخن كاهش مي‌يابد و كناره‌هاي آن ريش ريش مي‌شود كه كندن پوست كناره‌هاي ناخن با دست سبب ايجاد عفونت و راه‌يابي ميكروب به آن نقطه مي‌شود.

استفاده از حلال‌ها مانند «تينر» هم براى پاك كردن دست، موجب از بين رفتن چربى پوست شده و به‌دنبال آن خارش، سوزش، زخم، ترشحات آبكى و چركى ايجاد مى‌شود كه البته تماس مكرر با سفيد‌كننده‌ها نيز اين عوارض را به ‌دنبال دارد. بنابراين استفاده از دستكش مناسب كه مانع تماس پوستى شود، مهم‌ترين و بهترين روش پيشگيرى از ايجاد اين عوارض است."

توصيه مهم اين متخصص پوست در اين زمينه، شست و شوى دست در پايان كار و استفاده از نرم‌كننده يا مرطوب‌كننده‌ها است.

وي با بيان اينكه بيمارى «درماتيت» يا همان اگزماى دست شايع‌ترين بيمارى در اين ايام است كه خارش، قرمزى و خشكى پوست و تاول‌هاى ريز را به‌دنبال خواهد داشت، مى‌افزايد: "معمولاً علائم بيمارى در كف دست و روى نوك انگشتان بروز مي‌كند و گاهى فاصله ميان انگشت حلقه و كنارى را درگير مى‌كند و ضايعه‌اى به شكل پيش‌بند تشكيل مى‌شود كه به اگزماى پيش‌بندى معروف است."

به گفته وي اين ضايعات درصورت درمان نشدن به‌موقع موجب التهاب و ترك پوست مى‌شوند، براي همين بهترين راه براى جلوگيرى از خشكى پوست و عود اين ضايعات، استفاده از كرم‌هاى حاوى اوره، گليسيرين، وازلين و ... است.



+ نوشته شده در یک شنبه 4 اسفند 1392برچسب:,ساعت 12:47 توسط محسن بیوک خان |

 

خانه تکانی دکوراسیون قلب  

 

 

 

بهترین وسیله برای خانه تکانی و نرم کردن قلبتان دو چیز است یکی عبادت و دیگری دوری از گناه . شرکت مهر کنار شماست 44216051 88895207  22855915

 

فصل بهار چه برکتی دارد که هنوز نیامده با خودش هزاران برکت می‌آورد, هنوز نیامده مردم به شور و وجد آمده‌اند ,هنوز نیامده بوی خوش آن به مشام می‌رسد و هنوز نیامده همه چیز کم کم و آهسته آهسته نو می‌شود .

 


عشق

همه مشغول خانه تکانی هستند ,وسائلی را که فکر می‌کنند احتیاجی به آن‌ها ندارند دور می‌ریزند و در عوض وسائل جدید و با طرح‌های زیبا و دوست داشتنی می‌خرند. وسائلی را هم که مدتی از آن استفاده نکرده‌اند و ممکن است در گوشه انباری خانه, غباری از خاک روی آن‌ها را گرفته باشد را هم کاملاً تمیز می‌کنند تا بتوانند در سال جدید به بهترین شکل از آن‌ها استفاده کنند .

بعضی‌ها یک سال تمام به فکر زندگی خودشان نبوده‌اند و حالا اضطراب تمام وجودشان را فرا گرفته و به چه کنم چه کنم افتاده‌اند و نمی‌دانند از کجای این زندگی شلوغ و به هم ریخته شروع کنند؟

خانه قلب ما هم از جمله خانه‌هایی است که باید در این ایام خانه تکانی حسابی شود خانه قلب ما هم ممکن است مثل خانه زندگی سال‌ها و مدت‌ها رهایش کرده باشیم و اکنون در آستانه سال جدید کاملاً به هم ریخته و شلوغ باشد که لازم است یک خانه تکانی حسابی از آن انجام دهیم؟ اما برای خانه تکانی قلب خود باید برنامه ریزی داشته باشید و بدون برنامه ریزی اوضاع از این که هست هم بدتر می‌شود پس برای خانه تکانی ابتدا یک برنامه ریزی کامل داشته باشید و کارهایی که مهم‌تر است را در اولویت کار قرار دهید :

خانه تکانی قلب چند اثر مهم و حیاتی در زندگی انسان‌ها به دنبال دارد که یکی از آن‌ها این است که فرد می‌توانید سال جدید را با یک قلب کاملاً سالم و منظم و مرتب آغاز کنید که این یعنی اولین گام برای موفقیت و پیروزی.

پس برای خانه تکانی قلبتان کمر همت را ببندید ما بهترین راهنمایی را برای یک خانه تکانی حسابی از قلب‌ها آماده کرده‌ایم پس از همین حالا دست به کار شوید :

 

1) از پاک کننده ضد زنگ استفاده کنید :

برای آغاز خانه تکانی بهتر است از دیوار و سقف قلب خود شروع کنید چرا که ممکن است به وسیله بعضی از اعمال دیوارها و سقف قلب شما زنگار گرفته باشد. اگر دیدید قلب شما زنگار گرفته بدانید که گناه مهم‌ترین عامل برای زنگار قلب است چرا که خداوند می‌فرماید :

(کَلاَّ بَلْ رانَ عَلی قُلُوبِهِمْ ما کانُوا یَکْسِبُونَ : نه چنین است، بلکه آنچه مرتکب می‌شدند زنگار بر دل‌هایشان بسته است.) ( المطففین :  14)

برای خانه تکانی و بر طرف کردن این زنگارها بهترین وسیله ای  که توصیه می‌شود توبه و جبران اشتباهات است که به بهترین شکل ممکن زنگارهای در و دیوار قلب را پاک می‌کند :

(إِلاَّ مَنْ تابَ وَ آمَنَ وَ عَمِلَ عَمَلاً صالِحاً فَأُوْلئِکَ یُبَدِّلُ اللَّهُ سَیِّئاتِهِمْ حَسَناتٍ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحیماً: مگر کسی که توبه کند و ایمان آورد و کار شایسته کند. پس خداوند بدی‌هایشان را به نیکی‌ها تبدیل می‌کند، و خدا همواره آمرزنده مهربان است.)( الفرقان :  70)

اگر قلب شما نمی‌تواند راه های درست زندگی را به خوبی تشخیص دهد و در مسیر درست قدم بگذارد شما نیاز به یک قطب نما دارید قطب نمایی که نامش ایمان است و به بهترین شکل ممکن می‌تواند مسیر زندگی را به شما نشان دهد

2) اگر دیوار قلبتان لطیف نیست :

همه دوست دارند در و دیوار قلبشان کاملاً نرم و انعطاف پذیر باشد حال اگر قلب شما خالی از محبت و احساسات پاک و در برابر حق و حقیقت نرم و تسلیم نمی‌شود و شامل این آیه شریفه است (َلَوْلا إِذْجاءَهُمْ بَأْسُنا تَضَرَّعُوا وَ لکِنْ قَسَتْ قُلُوبُهُمْ وَ زَیَّنَ لَهُمُ الشَّیْطانُ ما کانُوا یَعْمَلُونَ: پس چرا هنگامی که عذاب ما به آنان رسید، فروتنی و زاری نکردند؟ بلکه دل‌هایشان سخت شد و شیطان، اعمال ناپسندی که همواره مرتکب می‌شدند در نظرشان آراست.(انعام: 43) بهترین وسیله برای خانه تکانی و نرم کردن قلبتان دو چیز است یکی عبادت و دیگری دوری از گناه .

 

صله رحم3) تنهایی و بی کسی را به سمساری‌ها بدهید :

عده زیادی از قلب خود شکایت می‌کنند که چرا هیچ کسی برای مهمانی به سراغ آن‌ها نمی‌آید و قلب آن‌ها تنهای تنهاست و از این تنهایی رنج می‌برند. اگر می‌خواهید این قدر سرتان شلوغ شود که دیگر جایی در قلبتان نباشد و دیگر هیچ وقت از تنهایی حوصله شما سر نرود و همیشه شما را دوست داشته باشند باید از محلول اخلاق خوش برای شستشوی در و دیوار قلبتان استفاده کنید چرا که این محلول در خانه تکانی قلب شما معجزه می‌کند کافی است یک بار امتحان کنید همان معجونی که خداوند به پیامبر اکرم داده است و فرموده :

(فَبِما رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ وَ لَوْ کُنْتَ فَظًّا غَلیظَ الْقَلْبِ لاَنْفَضُّوا مِنْ حَوْلِک: پس به [برکتِ] رحمت الهی، با آنان نرم‌خو [و پُر مِهر] شدی، و اگر تندخو و سخت دل بودی قطعاً از پیرامون تو پراکنده می‌شدند.)(آل‌عمران: 159)

 

4) بهترین وسیله برای پاک کردن لکه های کینه و دشمنی :

اگر بر روی قلبتان بر اثر مسائل مختلف لکه های کینه و بی مهری پیدا شده است و بعضی‌ها به شما بدی کرده‌اند و شما از دست آن‌ها دلخوری دارید بهترین محلول برای از بین بردن این لکه های سخت این است که شما در برابر بدی‌های آن‌ها خوبی کنید چرا که این کار شما سبب می‌شود به راحتی این لکه‌ها از بین برود :

(وَ لا تَسْتَوِی الْحَسَنَةُ وَ لاَ السَّیِّئَةُ ادْفَعْ بِالَّتی هِیَ أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذی بَیْنَکَ وَ بَیْنَهُ عَداوَةٌ کَأَنَّهُ وَلِیٌّ حَمیمٌ: و نیکی با بدی یکسان نیست. [بدی را] به آنچه خود بهتر است دفع کن؛ آنگاه کسی که میان تو و میان او دشمنی است، گویی دوستی یکدل می‌گردد.)(فصلت: 34 )

بهترین وسیله برای خانه تکانی و نرم کردن قلبتان دو چیز است یکی عبادت و دیگری دوری از گناه

5) برای قلبتان یک قطب نما خریداری کنید :

اگر قلب شما نمی‌تواند راه های درست زندگی را به خوبی تشخیص دهد و در مسیر درست قدم بگذارد شما نیاز به یک قطب نما دارید قطب نمایی که نامش ایمان است و به بهترین شکل ممکن می‌تواند مسیر زندگی را به شما نشان دهد :

(وَ مَنْ یُؤْمِنْ بِاللَّهِ یَهْدِ قَلْبَهُ وَ اللَّهُ به کلِّ شَیْ‌ءٍ عَلیم:، و کسی که به خدا بگرود، دلش را به راه آورَد، و خدا[ست که] به هر چیزی داناست. ( التغابن :11)

 

6) از پاک کننده اضطراب و دلهره استفاده کنید :

اگر قلب شما مدام در اضطراب و نگرانی و دلهره است و لحظه ای  طعم آرامش را نمی‌چشد از محلول آرامش استفاده کنید که بهترین محلول برای از بین بردن تمامی اضطراب‌ها و نگرانی‌هاست :

(هُوَ الَّذی أَنْزَلَ السَّکینَةَ فی قُلُوبِ الْمُؤْمِنینَ لِیَزْدادُوا إیماناً مَعَ إیمانِهِمْ وَ لِلَّهِ جُنُودُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ کانَ اللَّهُ عَلیماً حَکیما: اوست آن کس که در دل‌های مؤمنان آرامش را فرو فرستاد تا ایمانی بر ایمان خود بیفزایند. و سپاهیان آسمان‌ها و زمین از آنِ خداست، و خدا همواره دانای سنجیده کار است.(الفتح : 4 )

بعد از انجام این خانه تکانی قلب شما تبدیل به یک قلب سالم  می‌شود همان قلبی که خدای متعال از آن در قرآن کریم به قلب سلیم تعبیر کرده و فرموده است :

(یَوْمَ لا یَنْفَعُ مالٌ وَ لا بَنُونَ‌آإِلاَّ مَنْ أَتَی اللَّهَ به قلبٍ سَلیمٍ:روزی که هیچ مال و فرزندی سود نمی‌دهد مگر کسی که دلی پاک به سوی خدا بیاورد.) (الشعراء: 89-88)

 

 



+ نوشته شده در شنبه 3 اسفند 1392برچسب:,ساعت 20:33 توسط محسن بیوک خان |

خانه تکانی,نظافتچی,کارگر,دستمزد

زمان خانه تکانی است، زودتر وقت بگیرید با یک تماس به شرکت نظافتی مهر خیال خود را راحت کنید    ش تماس 44216051 88895207  22855915  77220588

هر سال همین موقع‌ها که می‌شود، خانواده‌ها برای استقبال از سال جدید و نوروز سخت به تکاپو می‌افتند و علاوه بر خرید لباس و خوراکی‌های مخصوص شب عید، نظافت منزل، شستن فرش‌ها، سر و سامان دادن به گل و گیاهان باغچه، تعمیر خرابی‌های خانه و خیلی کارهای دیگر نیز در فهرست کارهای پیش روی آنها قرار می‌گیرد.

 
 

اما نوشتن فهرست کارها یک طرف و انجام دادن آنها طرف دیگر است، زیرا این همه کار برای خیلی ها سخت و وقت گیر بوده و این روزها که خیلی از زوج ها شاغلند و در عین حال مسئولیت فرزندان یا نگهداری از پدر و مادر سالمند خود را به عهده دارند، دیگر اضافه شدن مسئولیتی مضاعف آن هم ظرف مدت یک ماه یا کمتر موضوعی دشوار به نظر می رسد.

در چنین شرایطی است که سر و کله شرکت های خدماتی در زندگی امروزی پیدا شده است؛ شرکت هایی که کارهای متنوعی از نظافت منزل و شست وشوی فرش و مبل تا باغبانی و تعمیرات را انجام می دهند و حتی برخی از آنها برای نگهداری فرزندان و سالمندان پیشنهادهای خوبی در چنته دارند. در عین حال، دسترسی به آنها هم بسیار آسان است و با یک تلفن می توان از شرایط آنها برای کار آگاه شد. بااین حال در این روزها بخصوص در تهران چنان فصل بره کشان شرکت ها و نیروهای خدماتی فرارسیده که برای استفاده از کارگران نظافتی باید از همین روزها وقت قبلی بگیرید تا مثلا یک هفته یا ده روز بعد، کارگر به منزل شما اعزام شود. حتی اگر قصد استخدام پرستار بچه یا سالمند دارید باز هم روزهای پایانی سال زمان بره کشان است و قیمت ها هم به نسبت بالا و نیروی کار مناسب کمیاب است.

دستمزد کارگران نظافتی

در بیشتر موارد، خدمات نظافتی که این شرکت ها ارائه می دهند؛ شامل شستن درها و دیوارها، حمام و سرویس بهداشتی، تمیز و مرتب کردن وسایل داخل بوفه، کمدها و کابینت ها و شستن و تمیز کردن راه پله، لوسترها و کارهایی از این قبیل است. بااین که برای انجام این امور قیمت های مصوب صنفی وجود دارد، اما بدانید در برخی موارد به تناسب کار این قیمت ها رعایت نمی شود و ضمنا قیمت نیروی کار در شمال، مرکز و جنوب تهران با یکدیگر متفاوت است. این تفاوت شاید زیاد درباره استخدام کارگر نظافتی که کارش موقت است نمایان نشود، اما در استخدام پرستارکودک و سالمند حتما خود را نشان می دهد.

در هرحال، کارگران نظافتی برای ارائه خدمات منزل و هشت ساعت کار در روز مبلغی بین 50 تا 65 هزار تومان دریافت می کنند که این مبلغ در ماه پایانی سال به 70 تا 80 هزار تومان نیز می رسد. همچنین این کارگران برای هر ساعت اضافه کار مبلغ 7000 تا 8500 تومان دریافت می کنند. البته بسیاری از شرکت های خدماتی عنوان می کنند که این که منزل در کدام نقطه شهر قرار دارد. تاثیری در ارائه قیمت ها ندارد، اما برخی دیگر نیز معتقدند اعزام نیرو به نقاطی که با محل شرکت آنها فاصله داشته باشد 5000 تومان هزینه اضافی دارد.

در عین حال، برخی مسئولان این شرکت ها در گفت وگو با «جام جم» تاکید کردند قیمت هایی که شرکت های خدمات نظافتی ارائه می کنند، قیمت های مصوب اتحادیه این صنف است و اگر شرکتی قیمتی پایین تر ارائه می دهد به دلیل آن است که مجوز نداشته و برای جلب مشتری قیمت شکنی می کند.

ضمنا توجه داشته باشید برخی شرکت ها تاکید دارند اگر نظافت و خانه تکانی توسط نیروی آقا صورت گیرد، ساعت کار نیرو از ساعت 8 تا 16 خواهد بود.

نظافت راه پله و خدمات سرایداری

اما نظافت راه پله ها برای آپارتمان ها نیز قیمت خود را دارد که به عنوان مثال اگر شما آپارتمانی پنج طبقه داشته باشید نرخ نظافت راه پله های آن برای یکبار در ماه 35 هزار تومان، دوبار در ماه 30 هزار تومان، در جمع 60 هزارتومان، سه بار در ماه 25 هزار تومان، در جمع 75 هزار تومان و چهار بار در ماه 20 هزار تومان است که در جمع 80 هزار تومان می شود. این قیمت ها در مورد آپارتمان های سه، چهار طبقه نیز متفاوت است، اما بالاتر از پنج طبقه به ازای هر طبقه 500 تومان هزینه مازاد محسوب می شود.

اما نظافت راه پله شامل راه پله، نرده ها، قرنیزها، کلید و پریزها، دیوارهای راه پله و در صورت داشتن آسانسور، در های ورودی آسانسور و اتاقک آسانسور است و اگر منزل از حیاط و پارکینگ برخوردار باشد هزینه آن طبق توافق طرفین تعیین می شود.

همچنین این شرکت ها قیمت خدمات سریداری را ماهانه چیزی حدود 800 تا 900 هزار تومان اعلام می کنند.

رسیدگی به سالمندان و کودکان

اما فارغ از نظافت منزل، نگهداری شایسته و بایسته از سالمندان و کودکان خانواده دغدغه ای است که به فصل خاصی از سال مختص نمی شود و لازم است در انتخاب فردی که این وظیفه را به عهده می گیرد، نهایت دقت و توجه را به خرج داد تا شرایط سالمی برای سالمند یا کودک فراهم شود.

در گذشته، مادر یا دایه ها از کودکان مراقبت می کردند یا بچه نزد دیگر اقوام از جمله مادربزرگ، خاله، عمه و... به امانت سپرده می شد، اما این روزها به دلایل مختلف خانواده ها نمی توانند از همراهی اقوام برای نگهداری فرزندان خود استفاده کنند، بنابراین مجبورند به رسم خانواده های غربی پرستار بچه استخدام کنند تا در نبود پدر و مادر نگهداری از فرزندان را به عهده گیرد.

اما پیدا کردن پرستار خوب و معتمد و کاربلد، کار آسان و راحتی نبوده و بهتر است اصولا پرستارها را از شرکت های ارائه دهنده خدمات نگهداری از کودک و سالمند درخواست کرد.

برخی افراد فقط نیاز به پرستار نیمه وقت دارند، اما برخی دیگر به دلیل مشغله کاری مجبورند پرستار را تمام وقت و شبانه روزی استخدام کنند. برخی نیز خواستار نگهداری بچه همراه با انجام امور منزل هستند که در تمام این موارد قیمت های مختلفی برای نگهداری از کودکان در نظر گرفته می شود.

براین اساس قیمت نگهداری از کودکان برای هشت ساعت کار بدون امور منزل بین 600 تا 700 هزار تومان بوده که اگر امور منزل نیز به این موارد اضافه شود، این قیمت از 800 هزار تومان تا یک میلیون تومان و گاه بیشتر هم می رسد. البته پرستاران شبانه روزی قیمت یک میلیون تومان را پایه کار خود قرار می دهند، اما این موضوع به تعداد بچه ها و سن و سال آنها هم بستگی دارد.

در مورد سالمندان نیز این گروه به دو گروه سالمندان بین 60 تا 75 سال و سالمندانی که بیش از 75 سال دارند، تقسیم می شوند که گروه دوم نیاز به مراقبت بیشتری داشته، بخصوص آن که در خانواده های ایرانی سالمندان از جایگاه ارزشمندی برخوردارند.

اما این نگهداری به چه قیمتی تمام می شود؟ با بررسی مراکز مختلف خدمات پرستاری به سالمندان می توان به نرخ های متعددی دراین رابطه رسید. بیشتر این شرکت ها مدعی می شوند لازم است کارشناسان آنها با بررسی شرایط جسمی و روحی مریض و خدماتی که به سالمند می دهند، قیمت مشخص را اعلام کنند؛ اما می توان گفت قیمت ها از 900 هزار تومان شروع می شود و به دو تا سه میلیون تومان هم می رسد.

البته مسئول یکی از این شرکت ها در گفت وگو با «جام جم» تائید کرد تعیین حقوق و مزایای پرستاران طبق تعرفه بهزیستی و اتحادیه صنف شرکت های خدماتی است. روند کار نیز به این صورت است که اقوام یا فرزندان سالمند به مراکز مراجعه کرده، سپس مدیر مرکز، کارشناسی را برای بررسی وضعیت سالمند به محل اعزام می کرده و پس از آن وی مشخص می کند این سالمند به چه پرستاری نیاز دارد و در صورت توافق طرفین قراردادی را امضا می کنند.

در این قرارداد وظایف پرستار و کارفرما و همچنین میزان حقوق و دستمزد پرستار طبق تعرفه تعیین می شود و دو طرف ملزم به رعایت مفاد قرارداد هستند.

حق شرکتی

در همین حال توجه داشته باشید علاوه بر هزینه نیروی خدماتی باید به شرکت اعزام کننده نیرو نیز مبالغی بپردازید که در واقع درآمد اصلی این شرکت ها را تشکیل می دهد. البته هنگام استخدام کارگر موقت نظافتی برای یک یا دو روز کل پول همان است که کارگر از شما دریافت می کند. اما اگر بخواهید قرارداد سه ماهه، شش ماهه یا یکساله ببندید باید معادل 15 روز تا یک ماه حقوق نیروی خدماتی را به عنوان دستمزد به شرکت خدماتی بپردازید. یعنی اگر قراردادتان سه یا شش ماهه باشد معادل 15روز حقوق و اگر یک ساله باشد، یک ماه حقوق کارگررا می پردازید. در این صورت عملا قرارداد 13 ماهه بسته اید اما 12 ماه کارگر در اختیار دارید.



+ نوشته شده در جمعه 2 اسفند 1392برچسب:,ساعت 18:39 توسط محسن بیوک خان |

امام صادق (ع) :

بر تو باد خوردن به شیرین با دانه هایش ، معده را پاک و پاکیزه می سازد

طب الائمه صفحه 136

 


برچسب‌ها: امام صادق , به , معده , پاکیزگی

 
امام رضا (ع):

پاکیزگی از اخلاق پیامبران است .

کافی جلد ۶ ص ۵۶۷ ح ۵۰


برچسب‌ها: امام رضا , ع , پاکیزگی , اخلاق

تا

پیامبر اسلام (ص) :

خودتان را به هر وسیله ای که می توانید پاکیزه کنید ، زیرا که خدای متعال اسلام را بر مبنای پاکیزگی بنا کرده است و هرگز کسی به بهشت نمی رود مگر کسی که پاکیزه باشد .

نهج الفصاحه ح ۱۱۸۲



+ نوشته شده در پنج شنبه 1 اسفند 1392برچسب:,ساعت 10:32 توسط محسن بیوک خان |

افتچی حرفه ای برای داخل منازل و راه پله ها،خانه تکانی اعیاد و مناسبتها،نظافت اماکن نوساز ،نظافت داخل شرکت، مطب، و اماکن عمومی   

 تفاده از کادری مجرب، با تجربه ،کارآزموده و متعهد

حضور به موقع و بدون تاخیر در محل خدمت رسانی

انجام خدمات در کمترین زمان، به همراه بالاترین کیفیت و کمترین هزینه

پیگیری تلفنی در هنگام خدمت رسانی

پرداخت وجه منوط به رضایت کامل مشتریانمان می باشد.

نظافت مجدد به صورت رایگان در صورت عدم رضایت مشتریان عزیزمان.

 

 


برچسب‌ها: نظافت منازل, خدمات نظافتی, نظافت ادارات و شرکت ها, شرکت خدمات نظافتی

 
شرح خدمات مهر نیس   تماس بگیرید بد یک سال دیگه وقتشه  44216051  88895207 77220588 22855915                                 
این شرکت آماده خدمات دهی در زمینه

نظافت داخلی منازل ،

ادارات و شرکت ها(نظافت راه پله و داخلی)

پذیرایی از جشنها و مراسم

شست و شوی مبلمان، فرش، موکت و اتومبیل در محل

توسط نیروهای مجرب خانم و آقا می باشد.

اگر نیاز به برگزار کنندگانی حرفه ای برای مهمانداری و پذیرایی از مجالس و یا حتی پخت و پز غذا هستید با ما تماس بگیرید

خدمات جشن تولد

 برگزاری جشن تولد،دندونی،سیسمونی :

    منوی غذای مخصوص،تم و کیک تولد (فقط با یک تماس)

 

                                                                             

 


+ نوشته شده در چهار شنبه 30 بهمن 1392برچسب:,ساعت 16:57 توسط محسن بیوک خان |

از همین حالا شروع کنید
خانه تکانی شب عید، از کارهایی است که بر خلاف اسمش نباید «شب عید» انجام شود، بلکه باید از مدت ها قبل از رسیدن لحظات سال تحویل انجام شده باشد. علاوه بر کار نظافت، کارهای دیگری هم هست که باید از حالا تا آخر تعطیلات نوروزی انجام شوند. تهیه هدیه، نوشتن و ارسال کارت تبریک، شیرینی پزی خرید خوراکی ها و در کل «خرید شب عید» و پذیرایی از میهمان ها.

برنامه ریزی برای انجام کارها
فهرستی از تمام چیزهایی که باید تمیز شوند، تهیه کنید. کارها را براساس هر اتاق تقسیم کنید و زمانی برای هر کار در نظر بگیرید. به این ترتیب می توانید بسته به زمان لازم برای هر کار، حتی از زمان های اضافه بسیار کوتاه مانند پخش آگهی در تلویزیون نیز استفاده کنید و مثلا چند تکه لباس را در لباسشویی بریزید. هنگامی که به تدریج هر مورد موجود در فهرست را علامت می زنید، حس بسیار خوبی به شما دست می دهد و احتمال اینکه کارتان را تمام و کمال انجام دهید بسیار بیشتر خواهد بود. بخش های اساسی و بیرونی خانه مانند پرده ها، فرش و مبلمان را تمیز کرده و نظافت داخل کمدها، کابینت ها و قسمت های مخفی را به مدتی بعد موکول کنید، اما فراموشش نکنید.

خانه ای همیشه مرتب
شما برای داشتن خانه ای مرتب نیاز به زمان طولانی ندارید بلکه اختصاص دادن 30 دقیقه در روز به کار نظافت ، نتایج بسیار رضایت بخشی خواهد داشت. برای مرتب کردن لوازم و خرده ریزها، یک زمان ثابت مانند قبل از خواب یا قبل از صبحانه را کنار بگذارید، در این فاصله می توانید به نظافت هم بپردازید. مثلا بعد از دوش صبحگاهی آینه حمام را تمیز کنید و یا کف وان را با کمی پودر یا مایع مخصوص برق بیندازید.

کار گروهی
این عید تنها عید شما نیست و تنها دوستان و خانواده شما به منزلتان نمی آیند، پس نباید تمام نظافت آن را به تنهایی بر عهده بگیرید. در هر هفته زمان خاصی را برای نظافت اختصاص داده و کارها را با فرزندان و همسر خود تقسیم کنید.این کار نه تنها باری از دوش شما بر می دارد، بلکه عادات خوبی به فرزندان شما می آموزد. از بچه ها بخواهید که تخت های خود را مرتب کرده، اسباب بازی ها و لوازم دیگر خود را جمع کرده و پس از گردگیری قفسه ها، سر جای خود بگذارند. این کار نه تنها باری از دوش شما بر می دارد، بلکه عادات خوبی به فرزندان شما می آموزد.

http://dl.clip2ni.com/2011/6/1340998469_693jw8.gif

دستوراتی که آشپزخانه شما را تمیز و استریل می کنند شرکت نظافتی مهر فقط ی تماس
 


هر روزه تعداد زیادی از آدم هایی که وقت بسیاری را در آشپزخانه می گذرانند دچار بیماری هایی می شوند که شاید سطحی باشد اما ممکن است درست ندانند که منبع این بیماری ها کجاست. البته هیچ تضمین صد در صدی وجود ندارد که بتواند از آدم ها در مقابل بیماری های غذایی و البته بیماری هایی که مربوط به کار در آشپزخانه است محافظت کند. تنها راهی که جود دارد تا شما بتوانید در برابر آلودگی های آشپزخانه ای از خودتان مراقبت کنید شناسایی وسایلی است که می توانند شما را درگیر بیماری های ناشی از این آلودگی ها بکنند. در این مطلب به شما کمک می کنیم تا بتوانید نقطه ها و وسایلی را در آشپزخانه تان شناسایی کنید که ممکن است سبب بروز بیماری در شما شوند.
 

اسکاچ های اسفنجی ظرفشویی
اسکاچ های اسفنجی آشپزخانه از جمله وسایلی هستند که شما می توانید بیشترین جرم را روی آنها پیدا کنید. در واقع این وسیله ها که برای شست وشوی ظروف مورد استفاد قرار می گیرند، ۱۵۰ برابر دیگر لوازم آشپزخانه به مکانی برای رشد و پرورش باکتری ها تبدیل می شوند. در حقیقت وقتی شما اسفنج را برای شست وشوی ظروف بر می دارید انبوهی از باکتری ها را برداشته اید و از آنجاییکه شما در فواصل استفاده از اسفنج، آن را ضدعفونی نمی کنید بنابراین طبیعی است که باکتری ها تکثیر شوند. البته نباید خیلی هم نگران شوید چون برای کشتن باکتری ها و تمیز نگه داشتن اسفنج شست وشوی ظروف راه حل هم وجود دارد. فقط کافی است اسفنج خیس را روزی دو دقیقه داخل مایکروفر بگذارید و البته هر دوهفته اسفنج را عوض کنید و یک اسفنج جدید جایگزینش کنید.

اسکاچ های ظرفشویی منبعی از باکتری هستند، برای تمیز کردن آنها روزی ۲ دقیقه اسکاچ را داخل مایکروفر بگذارید.

یخچال
دمای سرد و به طور کلی هوای سرد رشد باکتری ها را کند می کند. بنابراین بسیار مهم است که حواس شما به دمای یخچالتان باشد. باید بدانید که دمای یخچال خانه شما a پایین تر از ۴۰ درجه فارنهایت باشد. با این دما مواد غذایی داخل یخچال شما فاسد نخواهند شد و با فراغ بال می توانید از آنها استفاده کنید. در غیر این صورت ممکن است مواد غذایی داخل یخچال که هر روز از آنها استفاده می کنید فاسد شوند و شما را بیمار کنند.

تخته آشپزخانه
تخته آشپزخانه دقیقا همان وسیله ای است که شما روی آن گوشت و مرغ و سایر مواد غذایی را که نیاز به خرد شدن دارند قرار می دهید. طبیعی است که شما برای خرد کردن مواد غذایی خام و پخته شده از یک تخته استفاده کنید اما شاید تا امروز این نکته را نمی دانستید که باکتری های به جا مانده از مواد غذایی خام مانند انواع گوشت ها می توانند مواد غذایی پخته شده را هم که برای برش خوردن روی تخته می روند فاسد کنند. البته برای این مسئله هم راه حل وجود دارد آن هم اینکه برای مواد پخته شده تخته جداگانه ای تهیه کنید و مواد خام را روی تخته دیگری خرد کنید.

غذاهای مانده
شما باید غذاهایی را که چند روزی است در یخچال شما جا خوش کرده اند دور بریزید. لطفا این توصیه را جدی بگیرید و حین غذا درست کردن اندازه ها را دقیق بدانید تا غذا زیاد نیاید و مجبور نشوید آن را برای مدت طولانی نگه دارید. فراموشتان نشود که غذاهای مانده می توانند از جمله دلایل مسمومیت های غذایی باشند. بنابراین غذایی را بیش از ۲۴ ساعت در یخچال خود نگه ندارید و اگر هم موفق به خوردن آن نشدید غذا را دور بریزید چون ممکن است مسموم شوید و چند روزی با بیماری دست و پنجه نرم کنید. آشپزی دوباره اصلا کار سختی نیست، بلکه یک هنر است!

در آشپزخانه دمپایی، پایتان کنید
شما چندین و چند ساعت در آشپزخانه اید. درد کمر امانتان را بریده و پا درد هم کارتان را عقب می اندازد و باعث می شود مرتب برای رفع درد دقایقی را بنشینید و همین است که کارتان هم عقب می افتد. به جای این که کلافه شوید بهتر است نگاهی به پاهایتان بیندازید.آیا غیر از این است که پابرهنه هستید؟ چند ساعت کف پاهای شما با سرامیک های سفت و سخت آشپزخانه در تماس است و قدم های محکمتان را روی این سنگفرش های به ظاهر زیبا می گذارید؟ بهتر است بدانید که مشکل دقیقا همین جاست. حتی اگر شما دمپایی به پا کرده اید اما باز هم با این مشکلات مواجه هستید پس باید راه حل مناسب تری را انتخاب کنید. البته که دمپایی راه حل شماست اما اینکه چه دمپایی به پا می کنید بسیار مهم است. به تصویر دقت کنید. این دقیقا دمپایی ایده آلی است که برای شمایی که ساعات زیادی را در آشپزخانه سپری می کنید مناسب است. به جنس و مدل دمپایی دقت کنید. جنس آن به بادوامی اش گواهی می دهد و لژ زیرش به خصوص که نرم هم باشد مانع از کمر دردهای شدید و پا دردهای بی وقفه تان خواهد شد. همانطور که در تصویر می بینید این دمپایی روبسته است و دقیقا به همین دلیل است که برای استفاده در آشپزخانه انتخاب شده. دلیلش کاملا واضح است. ممکن است در حین کار کردن با وسایل آشپزخانه برخی از آنها از دستتان رها شوند و درست به سمت پایتان سقوط کنند. بسته بودن این دمپایی مانع آسیب دیدگی انگشتانتان می شود. از آنجایی که جنس این دمپایی هم محکم است کمترین صدمه ممکن به پای شما می خورد. در ضمن به خصوص در زمستان این دمپایی می تواند پای شما را از سرما محافظت کند. در حین کار مقابل ظرفشویی آب روی پای شما نمی ریزد و خلاصه کلام اینکه مشخص می شود موضوعی که شاید تا امروز اینقدر حائز اهمیت نبود تا چه اندازه می تواند مهم باشد.

تخم مرغ خام
اگر شما از خوردن تخم مرغی که به واسطه خامی زرده آن در حال ریختن است لذت می برید باید بدانید که پوسته همین تخم مرغ خوشمزه شما به خصوص که پخته هم نشده و در آب جوش نرفته تا باکتری هایش کشته شود می تواند شما را بیمار کند. به طور کلی توصیه می شود از خوردن تخم مرغ خام به خصوص برای بچه ها خودداری کنید به خاطر اینکه این روش خوردن تخم مرغ می تواند بیماری های بسیاری را منجر شود. از جمله باکتری هایی که در تخم مرغ خام پیدا می شود سالمونیاست. بنابراین اگر شما می خواهید با تخم مرغ خام کار کنید و یا در یک دستور غذایی باید سراغ تخم مرغ خام بروید سعی کنید تا از بسته های استرلیزه تخم مرغ استفاده کنید تا کمتر در خطر ابتلا به بیماری قرار بگیرید.

http://dl.clip2ni.com/2011/6/1340998469_693jw8.gif

نکاتی در مورد نگهداری و شست و شوی فرش


 


 

 
فرش های دستباف و ماشینی همراه همیشگی خانه های ایرانی هستند. این گستردنی های رنگارنگ و زیبا در هر خانه ای و با هر قدر و بهایی که باشند برای ماندگاری و دوام به نگهداری و مواظبت احتیاج دارند. رعایت نکات ساده می تواند طول عمر و زیبایی ماندگار فرش های خانه تان را ضمانت کند.

پاکیزه کردن
برای تمیز کردن فرش از جاروی دستی استفاده نکنید چرا که نی های نازک و نوک تیز جارو به مرور زمان به الیاف فرش آسیب می رساند. جاروبرقی با دور تند بهترین راه برای بیرون کشیدن گرد و غبارها است.

نور آفتاب
خانه هایی که آفتابگیر هستند با وجود فراهم آوردن شرایط مفید برای محیط درونی خانه، مضراتی را هم برای آنها دارند. برای مثال قرار داشتن فرش در معرض آفتاب به طور مداوم روی رنگ آن تاثیری منفی می گذارد. اگر قالی دستبافی در خانه پهن کرده اید، برای پنجره های مقابل آن از پرده های ضخیم استفاده کنید.

سایش
قرار گرفتن قالی در زیر در، ساییده شدن آن را به همراه دارد. اگر به دلیل کم بودن فضا در خانه مجبور هستید قسمتی از فرش را در زیر در قرار دهید، در را طوری تنظیم کنید که هنگام چرخش تماسی با فرش پیدا نکند.

علاوه بر آن هر چند وقت یک بار فرش را جابجا و سر و ته کنید تا همه قسمت های آن به یک اندازه پا بخورد و فقط بعضی از قسمت ها در معرض سایش قرار نگیرد.

حرکت فرش
در گذشته ای نه چندان دور، کف خانه ها را موکت می کردند و فرش ها را روی آنها می گستراندند. در این شرایط خبری از سر خوردن و حرکت کردن فرش نبود اما این روزها که کف خانه ها با سنگ و سرامیک و موزائیک پوشیده می شود، فرش ها بر اثر پاخوردن حرکت می کنند و جابجا می شوند.
برای جلوگیری از این حرکت می توانید از آسترهای اسفنج مانند یا شبکه های توری پی وی سی و نرم استفاده کنید. اندازه این آسترها را کوچکتر از ابعاد فرش در نظر بگیرید.

تمیز کردن لکه ها
لک شدن فرش، اتفاقی است که ممکن است بارها پیش بیاید. در زمانی که این اتفاق افتاد به سرعت برای از بین بردن آن اقدام کنید. ماندن و کهنه شدن لکه، تمیز کردن آن را دشوار می کند. در اینجا به برخی از لکه ها و راه های از بین بردن آنها اشاره کرده ایم:

لکه آدامس
آدامسی که روی فرش افتاده و به آن چسبیده را ابتدا با یک تکه یخ سفت کنید و سپس آن را به کمک یک کاردک به آرامی از روی فرش بتراشید.

لکه شمع
پارافین شمع را نیز با همان روشی که آدامس را برداشتید از روی فرش جدا کنید.

لکه جوهر معمولی
روی لکه ماست بریزید و آن را روی قسمت جوهری پخش کنید. بعد از اینکه ماست به خوبی با جوهر مخلوط شد، با یک قاشق آن را از روی فرش جمع کنید. این کار را چند بار تکرار کنید تا جوهر به طور کامل جذب ماست شود.

نوشیدنی
شکلات و قهوه، آبمیوه، شیر و چای را با آب نیمه گرم و صابون یا با آب و شامپو تمیز کنید. استفاده از یک تکه اسفنج، کار را آسانتر می کند.

مایعات شیرین
چای شیرین، شربت و دیگر نوشیدنی هایی که شیرین هستند، اگر به سرعت از روی فرش پاک نشوند، موجب پوسیده شدن فرش می شوند. اگر این مواد روی فرش ریخت، به سرعت آن را پاک کنید.

روغن و چربی
برای زدودن اثرات روغن و چربی و حتی واکس از صابون و سرکه سفید استفاده کنید اما اگر روغن روی فرش ریخت، ابتدا آن را با قاشق جمع کنید و سپس یک تکه پارچه سفید را روی بخشی از فرش که آلوده شده بگذارید و روی آن را اتوی نیمه گرم بکشید. به این ترتیب، روغن موجود در پرز فرش جذب پارچه سفید می شود.

تخم مرغ
اگر تخم مرغ خام روی فرش ریخت، آن را با محلول آب نیمه گرم، نمک، صابون و سرکه سفید پاک کنید. این روش در مورد لکه خون نیز موثر است.

دوده
برای زدودن دوده از فرش ها به خصوص از روی موکت های تیره رنگ روی قسمت هایی که خیلی تیره شده اند، نمک بپاشید. بعد از یک ساعت و نیم با جاروبرقی نمک ها را جمع کنید.

شست و شوی فرش
تابستان که رو به پایان می رود، بسیاری از خانم های خانه دار، فرش ها را می شویند. البته اگر قصد شستن فرش ها را دارید، بهتر است آنها را به شرکت های معتبر قالیشویی بسپارید.

به دلیل اینکه در این شرکت ها، ابتدا گرد و خاک فرش را می زدایند و سپس فرآیند شست و شو را ادامه می دهند. شما اگر بخواهید فرش ها را در خانه بشویید، این امکان را نخواهید داشت و گرد و غبار در بین پرزهای فرش باقی می ماند.

تمیز کردن فرش ها در خانه با استفاده از شامپوی مخصوص فرش نیز ممکن می شود.

خشک کردن فرش
فرش هایی که در خانه شسته می شوند باید در شرایط خاصی خشک شوند تا آسیب کمتری به آنها وارد شود. توصیه های زیر می تواند راهنمای شما باشد:

اگر شستن فرش ها، جزو برنامه های فصلی شماست، داربست های چهارپایه ای شکل مخصوصی تهیه کنید تا بتوانید فرش ها را روی پشت بام یا در حیاط و نور ملایم آفتاب پهن کنید. با این روش، هوا در اطراف فرش به طور کامل جریان پیدا می کند و به خوبی خشک می شود.

فرش های شسته شده را هیچ وقت آویزان نکنید. پهن کردن فرش ها در زیر نورتند و سوزنده آفتاب نیز آسیب هایی جدی به بافت و الیاف آن وارد می کند.

برای خشک کردن فرش، به هیچ وجه از حرارت مستقیم وسایل حرارتی مانند بخاری، شومینه و رادیاتور استفاده نکنید چون به فرش صدمه می رساند.

اگر تنها بخشی از فرش شما خیس شده است، برای خشک کردن آن از یک اسفنج، حوله یا پارچه پنبه ای استفاده کنید و با آن آب را جمع کنید و سپس قسمت مرطوب را در مقابل آفتاب ملایم قرار دهید یا به وسیله حرارت ملایم سشوار دستی از پشت و روی فرش خشک کنید.

http://dl.clip2ni.com/2011/6/1340998469_693jw8.gif

نظافت به قیمت از دست دادن سلامت؟


 


قرار است خانه تکانی با از بین بردن آلودگی ها برای تندرستی ما مفید باشد ولی اگر نکته هایی را رعایت نکنیم بیماری و درد بسیاری در انتظار ماست.
 

کارهای بسیار سنگین مانند بلند کردن اجسام سنگین باعث می شود تا ستون فقرات حالت طبیعی خودشان را از دست بدهند و خمیده شوند و خطرات جبران ناپذیر را نیز برای ما به وجود بياورد.

شست شوی فرش های ماشینی و دستی باعث می شود تا پوست دست حالت سختی پیدا کنند و ظرافتش را از دست بدهند.

خانه تکانی و بلند کردن اجسام سنگین در کوتاه مدت باعث خستگی می شود و احتمال بیرون زدن دیسک و آسیب دیدن ستون فقرات زیاد مي شود.

بنابراین توصیه می شود کارهای منزل را به تدریج و به آرامی انجام دهید و سعی کنید برای سرعت دادن به کارهایتان در روزهای آخر سال سلامتی خود را به خطر بیاندازید.



+ نوشته شده در دو شنبه 28 بهمن 1392برچسب:,ساعت 18:46 توسط محسن بیوک خان |

خانه تكاني را به روش ما تجربه كنيد  شرکت مهر کنار شماست برای این رسم 2500ساله برای زندگی بهاری تماس 44216051 88895207  22855915 77220588

 

 
گروهي از خانم‌ها تا امروز خانه تكاني شان را تمام كرده‌اند اما خانم‌هاي شاغل و پر دغدغه، همچنان با پروژه خانه تكاني درگيرند؛ براي شما كه هنوز خانه تكاني انجام نداده‌ايد يا كارتان هنوز تمام نشده، نسخه ويژه‌اي داريم. در خانه، مكان‌هاي آلوده‌اي هستند كه شما از آن‌ها بي‌خبريد و با تميز كردن آن‌ها نيمي از راه را رفته ايد
 
1 - برنامه‌ريزي شده تميز كنيد. اين به آن معناست كه ابتدا زمين را تميز نكنيد سپس سراغ سقف و پنجره برويد. يك برنامه‌ريزي درست اين است كه شما تميز كردن منزل را از بالاترين نقطه در خانه آغاز كنيد و به پايين‌ترين آن برسيد.



2 - تميز كردن وسايلي كه هرگز فكرش را نمي‌كنيد. به‌عنوان مثال تلفن. دكتر گربا متخصص امور بهداشتي در آمريكا با تحقيقات گسترده به اين نتيجه رسيده است كه باكتري‌هاي خطرناكي در گوشي تلفن توليد مي‌شوند كه به‌دليل تماس زياد با آن به راحتي به دهان منتقل مي‌شود.



3 - ظروف آشغال: مخصوصا آن‌هايي كه در آشپزخانه و حمام منزل قرار دارند، پس از خالي كردن ظرف آشغال، حتما آن‌ها را بشوييد.



4 -  پرده حمام: پرده حمام از آن اشيايي است كه در طول روز معمولا مرطوب و محل جمع شدن باكتري‌ها و قارچ‌هاست.



5 - ماشين ظرفشويي: در مورد ماشين ظرفشويي هم وضع همين طور است. شما ظرف داخل آن را خالي مي‌كنيد آن‌گاه درب آن را مي‌بنديد. به اين ترتيب در آن رطوبت، قارچ‌ها و باكتري‌ها روي درب و لبه‌هاي آن فرصت رشد و تكثير پيدا مي‌كنند.



6 - هواكش‌ها: اين وسيله معمولا براي از بين بردن گرد و خاك و هواي آلوده از خانه به كار مي‌روند اما اگر به بهداشت آن اهميت ندهيم، اين دستگاه به جاي كمك ممكن است خطرساز شود.



7 - گرد و خاك باقي مانده روي مبل‌ها باعث ايجاد بيماري‌هاي تنفسي مي‌شود.



8 - در مورد شوينده‌ها بايد توجه كنيد كه مملو از مواد شيميايي و خطرناك هستند و استفاده از آن‌ها بسيار خطرناك است. به جاي اين مواد مي‌توانيد يك سطل پر از آب جوش برداريد، نيم ليوان سركه داخل آن بريزيد و شست‌وشو را انجام دهيد.



9 - براي شست‌وشوي پنجره‌ها از شوينده‌هاي موجود در بازار بهره نگيريد. خودتان به راحتي قادر خواهيد بود يك شوينده و ضدعفوني‌كننده براي تميز كردن پنجره‌ها بسازيد. براي تهيه شوينده خانگي كافي است يك سوم پيمانه سركه سفيد، يك قاشق غذاخوري مايع ظرفشويي يا يك چهارم پيمانه الكل صنعتي را به نصف سطل آب ولرم اضافه كنيد و براي شست‌وشو از آن استفاده كنيد.



10 - براي تميز كردن شيشه از ابرهاي اسفنجي استفاده كنيد. به جاي اين‌كه با اسپري مايع را روي شيشه بپاشيد، اسفنج را داخل مايع بكنيد و روي شيشه بكشيد. مايع را به‌مدت 5 دقيقه روي شيشه بگذاريد سپس با دستمال تميز كنيد. نكته ديگر اين‌كه از تميز كردن شيشه در روزهاي آفتابي و در مقابل نور مستقيم آفتاب خودداري كنيد. اين كار باعث بخار كردن و خشك شدن سريع ماده شوينده مي‌شود. براي خشك كردن از دستمال كاغذي استفاده كنيد.



11 - براي شيشه‌هايي كه لكه‌هاي اساسي روي آن وجود دارد كه با ابر پاك نمي‌شوند، ابتدا با آب و صابون روي قسمت را مرطوب سپس به وسيله يك تيغ آن اثر را محو كنيد.



ريزه كاري‌هاي آشپز خانه‌اي

12 - براي تميز كردن پنير پيتزاي چسبيده به ظرف، بهتر است آن را با آب سرد و مايع ظرفشويي بشوييد.




13 -  هنگام استفاده از منقل براي تهيه كباب، يك ورق كاغذ آلومينيومي (فويل) كف آن قرار دهيد. اين كار هم باعث تشديد حرارت مي‌شود و هم تميز كردن منقل را آسان مي‌كند.




14 -  پوست گرفتن و خرد كردن سير باعث چسبندگي دست‌ها مي‌شود. براي جلوگيري از اين مشكل، حبه‌هاي سير را ابتدا 2 دقيقه در آب جوش سپس در آب سرد بگذاريد پس از آن پوست بگيريد. توجه داشته باشيد هنگام مصرف سير، جوانه سبز وسط آن را جدا كنيد.




15 - براي خشك كردن زرد آلو، آن‌ را از وسط دو نيم كرده، هسته آن را درآوريد و روي سيني فر بگذاريد. فر را داغ كنيد و سيني حاوي برگه‌ها را در فرداغ قرار دهيد. حرارت فر را روي حداقل تنظيم كنيد. درب فر را نيم باز بگذاريد و مرتب به آن‌ها سر بزنيد و چنانچه لازم است آن‌ها را زير و رو و جا به جا كنيد تا نسوزند. وقتي خشك شدند سيني را از فر خارج كنيد.



16 -  «باور نمي‌كنيد كه تعداد باكتري‌هاي داخل دستشويي تا چه حد زياد است.» اين جمله‌اي است كه دكتر گربا درخصوص كاسه توالت و سينك دستشويي مي‌گويد. براي تميز كردن توالت هم مي‌توانيد از همان سركه استفاده كنيد. به وسيله آب پاش سركه را به اطراف توالت بپاشيد. علاوه بر آن، داخل دستشويي هم يك پيمانه سركه بريزيد و ۱۵ دقيقه صبر كنيد سپس آن را بشوييد. پس از اين كار براي ضدعفوني بيشتر، چند قطره الكل صنعتي به آب اضافه كنيد.




17 - كف آشپزخانه را با روش ساده خودتان تميز و ضدعفوني كنيد. در مورد كف‌هاي چوبي و پاركت، يك چهارم پيمانه سركه سفيد را به يك ليوان آب اضافه كنيد. فقط با پارچه نرم و كتاني، كف‌هاي چوبي و پاركت را تميز كنيد. براي شستن كاشي، سراميك و موزاييك فقط از آب گرم استفاده كنيد و هيچ ماده ديگري اضافه نكنيد. براي كفپوش‌هاي موكت از آب داغ و اگر نياز بود كمي مايع ظرفشويي استفاده كنيد.



18 - احتمالا تصور مي‌كنيد ماشين ظرفشويي شما كاملاً تميز است و هيچ مشكلي ندارد اما همانطور كه در بخش قبلي اشاره كرديم، بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه باكتري‌هاي متفاوتي در آن رشد و تكثير مي‌شوند. در ماشين لباسشويي هم شاهد وضع مشابهي هستيم. براي اين وضعيت راه حل ساده‌اي وجود دارد. براي شست وشو از دستكش‌هاي پارچه‌اي استفاده كنيد. به جاي افزودن وايتكس، كمي پراكسيد هيدروژن اضافه كنيد. سعي كنيد لباس‌ها را در بالاترين درجه گرمايي بشوييد.



19 -  به تخته آشپزخانه دقت كنيد.اين وسيله منشا بسياري از ميكروب‌هاست. دكتر گربا در بررسي‌هايي كه انجام داده به اين نتيجه رسيده كه تخته آشپزخانه ۲۰۰ بار بيشتر از كاسه توالت استعداد آلودگي دارد. براي تميز كردن بهتر تخته آشپزخانه، ابتدا آب داغ روي آن بريزيد. سپس روي آن سركه بپاشيد. تمام قسمت‌هاي آن را 2 تا 3 ساعت به همان حال رها كنيد سپس آب‌كشي كنيد. چند قطره الكل مي‌تواند ضدعفوني‌كننده خوبي باشد.



20 -  ابر و دستمال‌هايي كه براي تميز كردن قسمت‌هاي مختلف خانه استفاده مي‌كنيد را بايد روزانه 30 ثانيه زير آب گرم بگيريد. دكتر گربا مي‌گويد: «نزديك به ۳۲۰ ميليون باكتري قابل رشد در اين ابرها و اسفنج‌ها وجود دارند كه به راحتي به دست و دهان شما انتقال پيدا مي‌كنند.»



21 -  فرش را شامپو بزنيد. به جاي استفاده از مواد شيميايي، كافي است خودتان قبل از اين‌كه روي فرش را جاروبرقي بكشيد، كمي كربنات سديم روي زمين بريزيد. اين كار كمك مي‌كند تا باكتري و ميكروب‌هايي كه زمان زيادي است باقي مانده اند، هنگام كشيدن جارو از بين بروند.



+ نوشته شده در دو شنبه 28 بهمن 1392برچسب:,ساعت 10:48 توسط محسن بیوک خان |

ظافت لزوما معادل با کار سخت نیست، یک برنامه رادیویی خوب و مفید می‌تواند شما را با اشتیاق بیشتری به تحرک وادارد. خانه تکانی یکی از رسوم بسیار قدیمی برای عید نوروز است و هر چند که آپارتمان های کوچک و بدون پستو و انباری و زیرزمین امروزی تقریباً در تمام مدت سال نسبتاً تمیز هستند. اما تمیزترین خانه‌ها هم مدتی مانده به نوروز، برای شگونش هم که شده از بالا تا پایین شسته و روفته و برق انداخته می‌شوند.

۱) از همین حالا شروع کنید   ولی با شرکت مهر  44216051  22855915  88895207  77220588 

خانه تکانی شب عید، از کارهایی است که بر خلاف اسمش نباید «شب عید» انجام شود، بلکه باید از مدت قبل از رسیدن لحظات سال تحویل انجام شده باشد. علاوه بر کار نظافت، کارهای دیگری هم هست که باید از حالا تا آخر تعطیلات نوروزی انجام شوند؛ تهیه هدیه، نوشتن و ارسال کارت تبریک، شیرینی پزی- خرید خوراکی‌ها و در کل «خرید شب عید» و پذیرایی از میهمان‌ها.

از بچه‌ها بخواهید که تخت‌های خود را مرتب کرده، اسباب بازی‌ها و لوازم دیگر خود را جمع کرده و پس از گردگیری قفسه‌ها، سرجای خود بگذارند

۲) وقت برای خانه تکانی

در حقیقت، داشتن خانه‌ای نظیف طی تعطیلات، بخصوص اگر از روش صحیحی استفاده کنید، ساد‌ه‌تر از چیزیست که تصور می‌کنید. خانه تکانی را قبل از دوران پر تنش آخر فصل انجام دهید. به این ترتیب کار را بدون عجله و فشار روحی انجام می‌دهید و به اندازه کافی برای پروژه‌های وقت گیری مانند تغییر دکوراسیون یا برق انداختن لوازم فلزی وقت خواهید داشت.

۳) فهرست تهیه کنید

قبل از اینکه شروع کنید، فهرستی از تمام چیزهایی که باید تمیز شوند، تهیه کنید. کارها را براساس هر اتاق تقسیم کنید و زمانی برای هر کار در نظر بگیرید، به این ترتیب می‌توانید بسته به زمان لازم برای هر کار، حتی از زمان‌های اضافه بسیار کوتاه مانند پخش آگهی در تلویزیون نیز استفاده کنید و مثلا چند تکه لباس را در لباسشویی بریزید. هنگامی که به تدریج هر مورد موجود در فهرست را علامت می‌زنید، حس بسیار خوبی به شما دست می دهد و احتمال اینکه کارتان را تمام و کمال انجام دهید بسیار بیشتر خواهد بود.

۴) کمی اینجا و آنجا نظافت کنید

برای داشتن خانه‌ای تمیز و درخشان، نباید لزوما زمان ممتد زیادی در اختیار داشته باشید، در حقیقت خواهید دید که اختصاص دادن ۳۰ دقیقه در روز به کار نظافت، نتایج بسیار رضایت بخشی خواهد داشت، برای مرتب کردن لوازم و خرده‌ریزها، یک زمان ثابت مانند قبل از خواب یا قبل از صبحانه را کنار بگذارید، در این فاصله می‌توانید به نظافت هم بپردازید. مثلا بعد از دوش صبحگاهی آینه حمام را تمیز کنید و یا کف وان را با کمی پودر یا مایع مخصوص برق بیندازید.

۵) میانبر زدن اشکالی ندارد

اگر تا اینجا هر توصیه‌ای را به جز مورد اول عملی کرده و یا به هر علت دیگر وقت کم آورده‌اید، نگران نشوید. بخش‌های اساسی و بیرونی خانه مانند پرده‌ها، فرش و مبلمان را تمیز کرده و نظافت داخل کمدها، کابینت‌ها و قسمت‌های مخفی را به مدتی بعد موکول کنید، اما فراموشش نکنید!

۶) کارها را به تنهایی انجام ندهید

این عید تنها عید شما نیست. پس نباید تمام نظافت آن را به تنهایی بر عهده بگیرید. در هر هفته زمان خاصی را برای نظافت اختصاص داده و کارها را با فرزندان و همسر خود تقسیم کنید. از بچه‌ها بخواهید که تخت‌های خود را مرتب کرده، اسباب بازی‌ها و لوازم دیگر خود را جمع کرده و پس از گردگیری قفسه‌ها، سرجای خود بگذارند. این کار نه تنها باری از دوش شما بر می‌دارد، بلکه عادات خوبی به فرزندان شما می‌آموزد.

منبع: آفتاب

زیبــا شــو دات کام

موضوعات مرتبط



+ نوشته شده در یک شنبه 27 بهمن 1392برچسب:,ساعت 18:3 توسط محسن بیوک خان |

خانه تکانی عید نوروز 93 (3) با شرکت مهر نیس 44216051 88895207

خانه تکانی نوروز 93 ،عید در راه است خانم های خانه دار دست به کار شوید؟ برنامه ریزی برای خانه تکانی سال نو در عید 93 زودتر از همه با روشی جدید انجام می شود .
خانه تکانی نوروز،خانه تکانی شب عید،خانه تکانی عید نوروز،تمیز ترین خانه ها،خانه تکانی،اسرار خانه داری

عید در راه است خانم های خانه دار دست به کار شوید؟ برنامه ریزی برای خانه تکانی سال نو در عید 93 زودتر از همه با روشی جدید انجام می شود .

ازهمین حالا با برنامه ای دقیق دست بکار شوید. و خانه تکانی را به لحظه ی آخر موکول نکنید .خانه تکانی یکی از رسوم بسیار قدیمی برای عید نوروز است و هر چند که آپارتمانی کوچک و بدون پستو و انباری و زیر زمین امروزی تقریبا در تمام مدت سال نسبتا تمیز هستند، اما تمیز ترین خانه ها هم مدتی مانده به نوروز، برای شگونش هم که شده از بالا تا پایین شسته و روفته و برق انداخته می شوند.

از همین حالا شروع کنید

خانه تکانی شب عید، از کارهایی است که بر خلاف اسمش نباید «شب عید» انجام شود، بلکه باید از مدت ها قبل از رسیدن لحظات سال تحویل انجام شده باشد. علاوه بر کار نظافت، کارهای دیگری هم هست که باید از حالا تا آخر تعطیلات نوروزی انجام شوند. تهیه هدیه، نوشتن و ارسال کارت تبریک، شیرینی پزی خرید خوراکی ها و در کل «خرید شب عید» و پذیرایی از میهمان ها.

برنامه ریزی برای انجام کارها

فهرستی از تمام چیزهایی که باید تمیز شوند، تهیه کنید. کارها را براساس هر اتاق تقسیم کنید و زمانی برای هر کار در نظر بگیرید. به این ترتیب می توانید بسته به زمان لازم برای هر کار، حتی از زمان های اضافه بسیار کوتاه مانند پخش آگهی در تلویزیون نیز استفاده کنید و مثلا چند تکه لباس را در لباسشویی بریزید. هنگامی که به تدریج هر مورد موجود در فهرست را علامت می زنید، حس بسیار خوبی به شما دست می دهد و احتمال اینکه کارتان را تمام و کمال انجام دهید بسیار بیشتر خواهد بود. بخش های اساسی و بیرونی خانه مانند پرده ها، فرش و مبلمان را تمیز کرده و نظافت داخل کمدها، کابینت ها و قسمت های مخفی را به مدتی بعد موکول کنید، اما فراموشش نکنید.

خانه ای همیشه مرتب

شما برای داشتن خانه ای مرتب نیاز به زمان طولانی ندارید بلکه اختصاص دادن 30 دقیقه در روز به کار نظافت ، نتایج بسیار رضایت بخشی خواهد داشت. برای مرتب کردن لوازم و خرده ریزها، یک زمان ثابت مانند قبل از خواب یا قبل از صبحانه را کنار بگذارید، در این فاصله می توانید به نظافت هم بپردازید. مثلا بعد از دوش صبحگاهی آینه حمام را تمیز کنید و یا کف وان را با کمی پودر یا مایع مخصوص برق بیندازید.

کار گروهی

این عید تنها عید شما نیست و تنها دوستان و خانواده شما به منزلتان نمی آیند، پس نباید تمام نظافت آن را به تنهایی بر عهده بگیرید. در هر هفته زمان خاصی را برای نظافت اختصاص داده و کارها را با فرزندان و همسر خود تقسیم کنید.این کار نه تنها باری از دوش شما بر می دارد، بلکه عادات خوبی به فرزندان شما می آموزد. از بچه ها بخواهید که تخت های خود را مرتب کرده، اسباب بازی ها و لوازم دیگر خود را جمع کرده و پس از گردگیری قفسه ها، سر جای خود بگذارند. این کار نه تنها باری از دوش شما بر می دارد، بلکه عادات خوبی به فرزندان شما می آموزد./تبیان
 
 


+ نوشته شده در یک شنبه 27 بهمن 1392برچسب:,ساعت 13:9 توسط محسن بیوک خان |