به شرکت خدماتی شکیبا خوش آمدید
رام رایگان گوشی های هواوی 1
اهنگ 1
گوش پاکن برقی" target="_blank" >گوش پاک کن برقی 1
خرید ساعت دیواری چوبی" target="_blank" >خرید ساعت دیواری چوبی 1
خرید ساعت کاسیوخرید ساعت کاسیو 1
خرید شارژ رایتل 1
گروه انسانهای سبز 1
جی پی اس موتور
جی پی اس مخفی خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شرکت خدماتی نظافتی تهران و آدرس abtinpak.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 19
بازدید دیروز : 31
بازدید هفته : 52
بازدید ماه : 50
بازدید کل : 24051
تعداد مطالب : 116
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


چه چیزهایی هوای داخل ساختمان را آلوده می کنند؟

 

 Indoor-air.jpg

بسیاری از مردم نمی دانند که میزان آلاینده های داخل خانه ، محیط کار و ساختمان های سرپوشیده ، گاه 2 تا 10 برابر میزان آلاینده های هوای بیرون است. بسیاری از این آلاینده ها با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند. جالب است بدانید که چشم انسان تنها قادر به دیدن 10 درصد از این آلودگی ها است.

اما چه چیز باعث آلودگی هوای داخل ساختمانها می شود؟ در اینجا متداول ترین منابعی که باعث آلودگی هوای داخل خانه می شوند را معرفی کرده ایم:


1 – سلولهای مرده پوست انسان

وقتی به یک شعاع نور خورشید که از پنجره به داخل خانه تابیده است نگاه می کنید ، ذراتی را مشاهده می کنید که در هوای اتاق معلق هستند. تحقیقات نشان می دهد که 80 درصد این ذرات ، سلولهای مرده پوست انسان هستند. این سلولهای مرده ، بخشی از غذای اصلی قارچ ها و باکتری های موجود در فضای اتاق هستند. دستگاه های تصفیه هوا که به سیستم "یونایزر" مجهزند می توانند با تولید یون های منفی ، این سلولهای مرده را از هوای اتاق حذف کنند. یون های منفی همچنین قادر به حذف میزان قابل توجهی از باکتری های هوا می باشند.


2 – گرد و غبار

در یک خانه به مساحت 150 متر مربع ، هرساله چیزی حدود 20 کیلوگرم گرد و غبار تولید می شود. هر ذره گرد و غبار چیزی حدود 40 هزار قارچ ، باکتری و ویروس بیماری زا است. فیلترهای هپا که در دستگاه های تصفیه هوای خانگی استفاده می شوند قادر به حذف ذرات گرد و غبار از هوای خانه می باشند. یون های منفی نیز تا حد زیادی ، ذرات گرد و غبار معلق در هوا را حذف می کنند.


3 – فرش ، نئوپان ، تخته سه لا و دیگر صنایع چوبی و مصالح ساختمانی

وقتی وارد یک خانه جدید و نوساز می شوید ، یا یک خانه که به تازگی تغییر دکوراسیون داده است ، وقتی که فرش ها و مبلمان و صنایع چوبی نو شده اند ، متوجه می شوید که همه چیز اصطلاحا " بوی نویی " می دهد. این بو در واقع ناشی از بخارات و گازهایی است که از صنایع چوبی ، رنگ و فرش متصاعد می شوند. این بخارات گاه بسیار سمی و خطرناک هستند. از جمله مهمترین موادی که در این بخارها یافت می شود فرمالدئید است که امروزه سرطانزایی آن به اثبات رسیده است.


4 – بالش و پتو

جالب است بدانید که به طور معمول ، بیش از 50 درصد وزن بالش و پتو ، گرد و غبار است. حتما متوجه شده اید که بالش و پتو بعد از شستشو تقریبا به نصف وزن قبلی می رسند.


5 – پاک کننده های شیمیایی ، اسپری ها و حشره کش ها

بخش زیادی از هوایی که در خانه تنفس می کنیم حاوی مولکولهای اسپری ها ، حشره کش ها و انواع پاک کننده های شیمیایی مثل آب ژاول (وایتکس) است.


6 – حیوانات خانگی

بدن پرنده ها ، سگ و گربه و سایر حیوانات خانگی تولید شوره می کند. شوره ها از پوست ، مو و پر این حیوانات جدا شده و در هوای اطراف معلق می شوند. این ذرات باعث تشدید علایم آلرژی و آسم می شوند. علاوه بر این ، مدفوع این حیوانات خانگی آلودگی هایی را به داخل هوای خانه ساطح می کند.


7 – سوسک و سایر حشرات

در بسیاری از خانه ها سوسک ها و حشرات موذی دیگر نیز زندگی می کنند. تحقیقات نشان می دهد که کودکانی که در چنین خانه هایی زندگی می کنند سه برابر بیش از سایر کودکان به آسم مبتلا می شوند


8 – استعمال دخانیات

سیگار کشیدن در داخل خانه یا وسیله نقلیه بالغ بر 3600 ماده سمی و سرطانزا را وارد هوا می کند. این ذرات به بافت های لباس نیز می چسبند و هنگامی که فرد وارد ساختمان های دیگر می شود نیز به انتشار خود در هوای اطراف ادامه می دهند.



+ نوشته شده در 21 شهريور 1393برچسب:,ساعت 18:43 توسط |

10 مرحله برای نظافت موکت

ده مرحله برای نظافت موکت عبارتند از:

ده مرحله را برای نظافت موکت به خاطر بسپارید:



1- ابتدا تا آنجا که امکان دارد توسط یک جاروبرقی اضافه های دوده را جمع کنید. در صورتی که جاروبرقی در دسترس نبود از یک برس نرم استفاده کنید.

این کار باید با دقت انجام شده بطوری که باعث فرورفتن هر چه بیشتر دوده ها در الیاف موکت نشود.



2- سپس محلول شماره یک را مطابق دستوری که در زیر آمده تهیه کنید.

(محلول شماره یک: 4/1 قاشق غذاخوری صابون مایع و یا مایع ظرفشویی را در یک فنجان آب گرم ریخته و هم بزنید)



3- قبل از به کار بردن محلول آن را در قسمتی از موکت که در معرض دید نمی باشد آزمایش کرده تا اطمینان حاصل کنید که روی رنگ موکت تأثیر منفی نمی گذارد.



4- اکنون محلول شستشو را که آماده کرده اید به آرامی و به مقدار مورد نیاز که آنهم بستگی به وسعت لکه دارد، روی لکه بریزید.

توجه داشته باشید محلول را باید طوری روی لکه بریزید که باعث پخش شدن هر چه بیشتر لکه نشود.



5- حداقل به مدت پنج دقیقه صبر کنید.



6- در این جا باید با استفاده از یک حوله و یا پارچه تمیز لکه را به آرامی پاک کنید. دقت داشته باشید که عمل مالیدن پارچه بر روی لکه از جهت خارج لکه

به سمت داخل آن باشد. در غیر اینصورت لکه در سطح موکت پخش می شود.



7- محل لکه را با آب سرد شستشو دهید.



8- اگر هنوز آثاری از لکه پیدا بود می توانید مراحل شستشو را تکرار کنید.



9- هنگامی که لکه پاک شد با استفاده از یک کاغذ و یا حوله آب اضافی را جذب کنید.



10- پس از خشک شدن کامل با جاروبرقی سطح لکه را جارو کنید.



+ نوشته شده در سه شنبه 18 شهريور 1393برچسب:,ساعت 16:44 توسط محسن بیوک خان |

سعي کنيد از کمک ساير افراد منزل هم براي تميز کردن استفاده کنيد.

 

به اين توصيه ها دقت کنيد به احتمال زياد در تميز کردن منزل از آنها استفاده خواهيد کرد :


- همواره از قسمت بالاي منزل يا اطاق شروع به تميز کردن بکنيد. (منظور از بالا دورترين نقطه نسبت به درب ورودي اطاق يا منزل مي باشد)

 

- هرگز تميز کردن را نيمه کاره رها نکنيد و تا پايين اطاق آنرا ادامه دهيد.

 

- تمام لوازمي را که براي تميز کردن نياز داريد همراه خود به اطاق مورد نظر ببريد تا لازم نباشد براي برداشتن لوازم، مدام اطاق را ترک کنيد.

 

- براي بهتر تميز کردن ناچار هستنيد تلفن را از پريز بکشيد و حتما" تلويزيون را خاموش کنيد. روشن کردن ضبط صوت براي گوش دادن به موسيقي مي تواند فعاليت منزل شما را به تفريح تبديل کند پس در صورت امکان حتما" اينکار را بکنيد.

 

- دقت کنيد که اطاقي که گرد و خاک دارد اما مرتب و منظم مي باشد به مراتب بهتر از يک اطاق تميز اما نا مرتب است پس حتما" اطاق را مرتب هم بکنيد. پس تميز کنيد و سپس مرتب و همينطور به پايين اطاق نزديک شويد.

 

- يک اطاق هنگامي تميزتر بنظر مي رسد که هواي پاکي داشته باشد، قوطي هاي نوشابه يا بسته هاي غذاهاي آماده نيمه و ساير ملزوماتي که ممکن است توليد بوي نامطبوع کند را از اطاق جمع کنيد و با باز کردن پنجره ها بگذاريد هواي تميز وارد اطاق شما شود.

 

- همواره همراه خود يک يا دو سطل يا کيسه بزرگ براي جمع آوري آشغال و يا لوازمي که بنظر اضافه يا مزاحم در اطاق مي آيند به همراه داشته باشد.

 

- اگر به غير از خود شما ... ديگري هم در منزل زندگي مي کند از آنها بخواهيد با شما همکاري کنند. هر فرد را مسئول تميز کردن اطاق خود نماييد و سعي نکنيد همه کارها را خودتان انجام دهيد.

 

- اگر فرصت کافي نداريد حتما" قبل از شروع بکار کارهاي اوليت بندي کنيد.

منبع:



+ نوشته شده در 16 شهريور 1393برچسب:,ساعت 17:38 توسط |