به شرکت خدماتی شکیبا خوش آمدید
رام رایگان گوشی های هواوی 1
اهنگ 1
گوش پاکن برقی" target="_blank" >گوش پاک کن برقی 1
خرید ساعت دیواری چوبی" target="_blank" >خرید ساعت دیواری چوبی 1
خرید ساعت کاسیوخرید ساعت کاسیو 1
خرید شارژ رایتل 1
گروه انسانهای سبز 1
جی پی اس موتور
جی پی اس مخفی خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شرکت خدماتی نظافتی تهران و آدرس abtinpak.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 116
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


خانه تکانی نوروز؛ بهارخانواده ایرانی    با شرکت مهر نیس

 - ایرنا - یکی از مقدمات استقبال از بهار و سال نو خانه تکانی است که گاهی بسیار سخت به نظر رسیده و حتی ممکن است مقدار زیادی وقت بگیرد.

 

در این میان و در گیرودار اجرای پروژه خانه تکانی صحت و سلامت برخی شهروندان به دلیل عدم رعایت اصول و نکات ایمنی در انجام امور خانه تکانی و نظافت منزل به خطر می افتد و سال نو با خاطره ای تلخ و سلامتی از دست رفته آغاز می شود.

با فرارسیدن ماه پایانی سال و نزدیک شدن به آغاز سال نو خانه تکانی و نظافت کامل منزل به یکی از دل مشغولی ها و نگرانی های مهم زنان شاغل و خانه دار بدل می شود بطوری که تا لحظه تحویل سال شاهد تحرک همه جانبه زنان و البته همسرانشان برای تمیزی منزل هستیم.

در جریان عملیات خانه تکانی به دلیل تاکید زنان بر تمیزی کامل خانه بعضا شاهد بروز برخی دردها و مشکلات مفصلی به دلیل بلند کردن اجسام سنگین، استفاده از روشهای نادرست در شستشو و غیره هستیم.

علاوه بر این بعضا اخبار تلخی از جمله پرت شدن از روی نردبان، برق گرفتگی و وقوع سایر حوادث برای زنان خانه دار و حتی مردان شنیده می شود.

به هر حال خانه تکانی که به عنوان امری مهم برای زنان تبدیل شده نیز راه و روش و اصولی دارد که با رعایت آن می توان علاوه بر داشتن خانه ای تمیز تهدیدات سلامتی را در آستانه سال نو حذف کرد.

کارشناسان معتقدند رعایت ˈشش قانون طلاییˈ در امر خانه تکانی می تواند علاوه بر انجام سریع امور سلامت خانم خانه را هم تامین کند.

این قوانین شامل شروع خانه تکانی دو ماه قبل از نوروز و پایان سال، انجام امور با فراغ بال و خیال آسوده بدون عجله، تهیه فهرستی از کارها، تنوع دادن به کار به این معنی که مداوم تمیزی یک محل را انجام ندهید، انجام کارهای اصلی و باقی گذاشتن خرده کاریها برای موقعی دیگر در صورت کم آوردن وقت و در نهایت مهمترین قانون طلایی این است که کارها را به تنهایی انجام ندهید و از دیگران هم برای این کار همکاری بخواهید.

در کنار رعایت این قوانین متخصصان و پزشکان نیز توصیه هایی برای حفظ سلامت و جلوگیری از ابتلا به درد مفصل و شکستگی دارند.

یک متخصص اورتوپدی و جراح مفاصل با اشاره به ضرورت رعایت برخی نکات ایمنی اصلی در انجام امور خانه تکانی گفت: زنان در ایام خانه تکانی باید مطابق با فیزیک بدنی و نیروی خود با رعایت نکات ایمنی استخوانها فعالیت کنند.

دکتر ˈمحمود معتمدیˈ در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی آسیب استخوانها به خصوص مهره ها را یکی از صدمات شایع خانه تکانیهای شب عید در زنان عنوان و بیان کرد: اندامها و ستون فقرات زنان آسیب پذیرتر می باشد و در صورت عدم رعایت نکات ایمنی ممکن است دچار صدمات و آزردگیهای متفاوت شود.

وی گفت: ناحیه گردن در این مواقع بیشتر آسیب پذیر است و علت شایع مراجعه به پزشک نیز می باشد، بیشتر زنان در این مواقع در آویزان کردن و نصب پرده ها نقش زیادی دارند. بالا گرفتن سر و گردن بطور مثال در حین آویزان کردن پرده ها با وارد کردن فشار مضاعف بر مهره های گردن و عضلات آن موجب آسیب دیدگی می شود.

او اظهارداشت: در نتیجه این عمل مهره های گردنی درد گرفته و ممکن است به صورت دیسک بروز و ظهور کند، این درد ممکن است به ناحیه گردن، شانه، بازو، ساعد و انگشتان دست نیز سرایت کند.

این متخصص اورتوپدی توصیه کرد: در آویزان کردن پرده ها و کارهایی که نیاز به استفاده از نردبان وجود دارد از نردبانی استفاده کنند که ارتفاعش به موازات گردن فرد باشد و آنها را مجبور به پایین یا بالا نگه داشتن سر و گردن نکند.

وی علت دردهای زودگذر عضلات را نیز لاغری و ضعف عضلات گردن ذکر و بیان کرد: افراد با عضلات ضعیف و لاغر زودتر دچار درد مهره گردنی، درد ناحیه پشتی و سپس ناحیه مهره کمری می شوند.

دکتر معتمدی گفت: افرادی که دچار لاغری و ضعف عضلات هستند و سابقه مشکلات مهره ای داشته اند بایستی کمتر کار کرده و یا کمتر به مهره ها فشار آورند زیرا در صورت تبدیل این دردها به ˈدیسکˈ امکان انجام فعالیتهای روزانه از فرد سلب می شود.

وی در ادامه با انتقاد از نحوه بلند کردن اجسام توسط بانوان در این دوران افزود: با بلند کردن ناصحیح حتی یک کیلوگرم وزنه از زمین 10 برابر وزن آن جسم یا وزنه به ستوان فقرات به خصوص در ناحیه کمر فشار وارد می شود.

این پزشک متخصص در مورد نحوه درست بلند کردن اجسام با اشاره به نحوه بلند کردن وزنه توسط وزنه برداران گفت: افراد به خصوص زنان باید برای بلند کردن اجسام ابتدا نشسته و سپس جسم را با نرمی بالا بیاورند زیرا در این صورت فشار به ستون فقرات به خصوص ناحیه کمری کمتر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه زنان از نظر فیزیک و بدن ضعیفتر هستند به آنها توصیه کرد در مواقع خانه تکانی مطابق قوه و نیروی خود کار کنند در غیر این صورت دردهای مختلفی به سراغشان آمده که آنها را در درازمدت دچار مشکل می کند.

یک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: از آنجا که اغلب فعالیتها در خانه تکانی عید از جمله فعالیتهای فیزیکی سنگین محسوب می شوند بدن باید از نظر جسمانی برای اقدام به خانه تکانی آماده باشد.

دکتر ˈعلی عرفانیانˈ افزود: طی روزهای خانه تکانی لازم است بدن از نظر فیزیکی آماده نگاه داشته شده و هر صبح قبل از آغاز کارها بدن با نرمش گرم شود.

وی نیز با بیان اینکه بلند کردن اجسام سنگین آسیب رساندن به دست، کمر و گردن را به دنبال دارد تاکید کرد: باید فعالیتهای خانه تکانی در روزهای مختلف تقسیم شود تا از این طریق فشار زیادی روی فرد وارد نیاید.

او گفت: در انجام فعالیتهای خانه تکانی نباید بیش از حد به بدن فشار وارد شود، لازم است در روزهای خانه تکانی در حد توان بدن فعالیت نمود و با نخستین احساس خستگی سریعا استراحت کرد.

این متخصص تاکید کرد: بلند کردن اجسام سنگین بیش از حد توان بدن آسیب رساندن به دست، کمر و گردن را در پی دارد بنابراین در چنین مواردی باید از سایر افراد خانواده کمک گرفته شود.

دکتر عرفانیان با تاکید بر لزوم تقسیم فعالیتهای خانه تکانی طی روزهای مختلف افزود: به منظور جلوگیری از آسیب فیزیکی لازم است در طول روز فشار زیادی به بدن وارد نشود و افراد هنگام خانه تکانی احساس خستگی را جدی گرفته و به خود استراحت دهند زیرا این احساس خستگی زنگ خطری برای سلامتی بدن است.

وی در خصوص بیماران مبتلا به مشکلات اسکلتی یا عضلانی هم گفت: این افراد باید طی خانه تکانی به درد در قسمتهای مختلف بدن خود به ویژه اندامهای آسیب دیده توجه جدی داشته باشند.

او افزود: فشار بر اندامها علاوه بر احساس درد، آسیب دیدگی بیشتر اندامها در این افراد را به دنبال دارد.

دکتر عرفانیان در ادامه به ایرنا گفت: این افراد بهتر است قبل از آغاز فعالیتهای خانه تکانی به منظور راهنمایی بیشتر و استفاده از ابزار فیزیکی، به متخصص مربوطه مراجعه کنند.

وی با تاکید بر اینکه در جریان خانه تکانی توجه به تغذیه نیز باید بطور جد مورد توجه قرار گیرد افزود: تغذیه نامناسب آسیب پذیری عضلات را افزایش می دهد و از آنجا که خستگی عضلات را آسیب پذیر می کند استراحت روزانه و شبانه کافی هنگام فعالیتهای خانه تکانی ضروری است.

این پزشک متخصص در مورد سرعت انجام کار در فعالیتهای خانه تکانی هم گفت: فعالیتهای خانه تکانی باید با سرعت متوسط انجام شود.

وی افزود: سرعت زیاد در کارکردن آسیب پذیری اندامها را افزایش داده لذا احتمال آسیب بیشتر می شود.

او اظهار داشت: همچنین افراد در هنگام کار با اجسامی مانند نردبان، صندلی و غیره توجه داشته باشند که با رعایت نکات ایمنی می توانند از بروز صدمات و آسیبهای بدنی و استخوانی جلوگیری نمایند.

خانه تکانی سال نو می تواند با رعایت اصول، آغاز سال نو را توام با شیرینی نماید و هر چه بیشتر تلخیهای ناشی از آن که سلامت تمامی افراد خانواده به خصوص زنان را تهدید می کند کاهش دهد.ک/4



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







+ نوشته شده در پنج شنبه 15 اسفند 1392برچسب:,ساعت 19:12 توسط محسن بیوک خان |