به شرکت خدماتی شکیبا خوش آمدید
رام رایگان گوشی های هواوی 1
اهنگ 1
گوش پاکن برقی" target="_blank" >گوش پاک کن برقی 1
خرید ساعت دیواری چوبی" target="_blank" >خرید ساعت دیواری چوبی 1
خرید ساعت کاسیوخرید ساعت کاسیو 1
خرید شارژ رایتل 1
گروه انسانهای سبز 1
جی پی اس موتور
جی پی اس مخفی خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شرکت خدماتی نظافتی تهران و آدرس abtinpak.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 41
بازدید دیروز : 31
بازدید هفته : 74
بازدید ماه : 72
بازدید کل : 24073
تعداد مطالب : 116
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


وشی برای آسان‌ تر شدن خانه‌ تكانی ! شرکت مهر نیس

 

روشی برای آسان‌ تر شدن خانه‌ تكانی !

 

از آخرین روزهای فصل زمستان لذت ببرید و با آرامش خاطر فصل زیبای بهار شروع کنید.

 

یكی از مقدمات استقبال از بهار و سال نو خانه ‌تكانی است كه گاهی هم بسیار سخت و مشكل به نظر می‌رسد حتی ممكن است مقدار زیادی از وقت‌تان را بگیرد و نتوانید از آخرین روزهای فصل زمستان لذت ببرید و با آرامش خاطر، خود را برای فصل زیبای بهار آماده كنید.

در اینجا توصیه‌ها و نكاتی را طرح كرده‌ایم تا كارهای مربوط به خانه‌تكانی را برایتان آسان‌تر و سرعت پیشرفت كار را بیشتر كند.

 

نظافت پنجره، شیشه، و آینه با استفاده از سركه

 

شستشو و نظافت شیشه ها بوسیله سركه به شما كمك می كند كه پنجره هایی تمیز و براق داشته باشید و بدون اینكه از مواد شوینده شیمیایی و گران استفاده كنید در مدت زمان كوتاه به نتیجه ای مطلوب برسید. سركه یك ماده شوینده و ضدعفونی كننده طبیعی و بسیار قوی است كه قدرت زیادی در درخشان كردن پنجره های شما دارد.

 

 

چرا سركه؟

 

اسید استیک موجود در سرکه به طور موثر می تواند چربی ها و جرم های انواع سطوح را برطرف سازد و دیگر لازم نیست برای این كار از انواع مواد شوینده شیمیایی و سمی استفاده نمایید.علاوه بر این، اسید استیک هم چنین مانع از رشد کپک ها و باکتری ها می شود و از این رو سركه از بروز آلودگی ها نیز بر روی سطوح جلوگیری می كند و سطوح برای مدت طولانی براق و تمیز باقی می مانند. از این رو استفاده از سركه برای نظافت اكثر قسمت ها و سطوح ها توصیه می شود اما پنجره ها یكی از مهم ترین قسمت هایی هستند كه با كمك سركه می توانند بدرخشند و برق بزنند.

 

 

چگونه پنجره ها را با سركه تمیز كنیم؟

 

ابتدا پنجره را گردگیری كنید و گرد و غبار را از روی سطح پنجره حذف نمایید تا سركه بهتر بتواند اثر كند و محلول سرکه خانگی را بر یک منطقه کوچک روی شیشه پنجره اسپری كنید و اجازه دهید جند لحظه روی شیشه بماند تا اسید استیک روی شیشه اثر كند و روزنامه مچاله شده كه تقریبا آغشته به سركه است را روی شیشه بكشید. برای این كه از دستمال یا دستمال حوله ای استفاده نكنید زیرا ممكن است پرز بر جای بگذارد.

 

 

استفاده از سركه برای نظافت قسمت های دیگر

 

همانطور كه گفتیم از سركه می توان برای نظافت و شستشوی قسمت های مختلفی استفاده كرد كه در این قسمت به تعدادی از این قسمت ها و طریقه نظافت آن ها با سركه می پردازیم:

 

كفپوش: سركه به عنوان یك تمیز كننده ارزان و طبیعی می تواند ماده مناسبی برای نظافت و براق كردن سطوح براق و صیقلی كف باشد.

 

كانتر: چون سرکه سبب مهار رشد باکتری و کپک ها می شود، ماده بسیار مناسبی برای نظافت و ضد عفونی كردن كانتر و سطوح داخل آشپزخانه است.

 

قهوه ساز: محلول ضعیف سرکه می تواند براحتی لكه قهوه و چای را در خود حل و از بین ببرد.

 

پاسیو: استفاده از سركه برای نظافت پاسیو نه تنها سبب تمیزی و ضد عفونی شدن فضای پاسیو می شود بلكه از رشد علف های هرز نیز جلوگیری می كند و از این رو محیطی سالم را برای گیاهان خانگی شما فراهم می سازد.

 

مس: سرکه برای نظافت سطوح مسی از بهترین گزینه هاست زیرا می تواند درخشش و جلوه اولیه مس را به آن برگرداند.

 

آینه: سركه برای نظافت آینه به همان اندازه موثر و مفید است كه برای پنجره ها گفته شد. شما می توانید با همان روش از سركه برای درخشان كردن آینه ها نیز استفاده نمایید.

 

 

تمیز كردن كاغذ دیواری‌

 

برای رفع گرد و غبار از روی كاغذ دیواری‌ها، یك پارچه مخصوص گردگیری را روی جاروی دسته بلند نصب كنید و جارو را از بالا به پایین روی دیوار بكشید.

برای پاك كردن لكه‌های مداد یا لكه‌های غیر روغنی از كاغذ دیواری‌های غیرقابل شستشو، از یك برش نان سبوس‌دار استفاده كنید.

برای پاك كردن لكه‌های چرب و روغنی مثل لكه‌های غذا بر روی كاغذ دیواری، از تركیب یك مایع شوینده و خاك‌رس لكه‌بر استفاده كنید. این مواد را روی سطح بمالید، بگذارید خشك شود و دوباره تكرار كنید. این كار را آنقدر تكرار كنید تا لكه از بین برود، سپس سطح را با یك دستمال مرطوب و در نهایت با یك دستمال خشك تمیز كنید.

برای پاك كردن جای دست از روی كاغذ دیواری، ابتدا با دستمال مرطوب روی لكه بكشید. سپس مقداری خاك رس لكه‌بر روی قسمت مرطوب شده بپاشید و بگذارید خشك شود. بعد آن را با دستمالی پاك كنید.

برای اینكه از كثیف شدن كاغذ دیواری‌ها هنگام تمیز كردن سقف و كف اتاق جلوگیری شود، می‌توانید روی دیوارها را با پلاستیك‌های ضخیم بپوشانید.

 

 

تمیز كردن فرش

 

پیش از تمیز كردن فرش، حتما آن را خوب جارو بزنید تا گردوغبار آن گرفته شود.

با مقداری ماست، لكه‌هایی را كه تازه روی فرش به وجود آمده پاك كنید. برای این منظور ماست را روی لكه بریزید و با یك قاشق جمع كنید. سپس با دستمال تمیز خوب خشك كنید.

گردوخاك لبه‌های قالی را با یك برس دستی پاك كنید و سپس جاروبرقی بكشید. برای تمیز كردن این قسمت می‌توانید از مخلوط آب و پودر لباسشویی و یك فرچه نرم كمك بگیرید؛ اما مواظب باشید این مخلوط به فرش آسیب نرساند. سپس این قسمت را با دستمال خشك كنید و هنگام پهن كردن، زیر فرش را كاغذ یا دستمال سفید قرار دهید تا نم فرش گرفته شود.

صابون لباسشویی و شامپوی فرش كه خاصیت قلیایی كمی دارند، شوینده‌های خوبی برای فرش هستند. اگر شامپو فرش ندارید، یك قاشق چای‌خوری مایع ظرفشویی و دو قاشق چایخوری نمك را در یك لیتر آب حل كنید. آن را خوب به هم بزنید تا كف كند. كف را با یك تور كه زیاد آب جذب نمی‌كند روی سطح فرش بمالید و با دستمال حوله‌ای خشك كنید.

 

 

تمیز كردن لوازم خانگی

 

برای از بین بردن زردی لوازم خانگی سفید از جمله ماشین لباسشویی، یخچال، آبمیوه‌گیری و... محلولی متشكل از نصف پیمانه مایع سفیدكننده و نصف پیمانه جوش شیرین و چهار پیمانه آب گرم را با اسفنج روی سطح مورد نظر بكشید. پس از ده دقیقه، در صورت امكان محل را آبكشی یا با دستمال مرطوب تمیز كنید. قسمت بیرونی و دیواره‌های وسایل برقی را بعد از پاك كردن با دستمال مرطوب، با پنبه آغشته به الكل صنعتی براق و تمیز كنید.ممكن است بخش‌های قابل شستشوی آبمیوه‌گیری در اثر استفاده زیاد رنگ گرفته باشند برای پاك كردن و نیز جلوگیری از رنگ گرفتن آنها، یك دوم فنجان مایع سفیدكننده و یك چهارم فنجان جوش شیرین و چهار فنجان آب گرم را با هم مخلوط كنید و با اسفنج روی قسمت‌های موردنظر بكشید .

ابتدا تلویزیون را خاموش كنید و با یك دستمال خشك غبار آن را بگیرید سپس با پنبه آغشته به محلول آب و الكل صفحه تلویزیون را تمیز كنید. الكل لكه‌های چرب و اثر انگشت را برطرف می‌كند. توصیه می‌شود از دستمال حوله‌ای و پرزدار استفاده نكنید. دیواره‌های غیرشیشه‌ای تلویزیون را نیز می‌توانید با پارافین مایع براق كنید و با دستمال خشك، چربی اضافی را بگیرید و براق كنید.

 

 

سینك ظرفشویی

 

سینك ظرفشویی معمولا از جنس استیل است و بهتر است از مواد سفیدكننده قوی برای تمیز كردن استفاده نكنید زیرا رنگ استیل كدر می‌شود. پارچه‌ای را به سركه سفید آغشته كنید و بر سطح ظرفشویی بكشید.جوش‌شیرین برای تمیز كردن سینك‌های استیل، عالی عمل می‌كند.

نمك ماده طبیعی مناسب برای ضدعفونی كردن سینك است. برای این منظور نمك خشك را روی سطح آن بپاشید و پس از نیم ساعت بشویید.

برای تمیز كردن سینك‌های آلومینیومی و چینی، محلول پودر ماشین لباسشویی توصیه می‌شود. بعد از آبكشی، با روزنامه مچاله شده سینك را برق بیاندازید.

 

 

تمیز كردن گاز

 

اگر اجاق گاز با غذاهای مختلف كثیف شده و تمیز كردن آن برایتان مشكل است، كافی است مقداری رب گوجه‌فرنگی را روی لكه‌ها بمالید و بگذارید تا چند ساعت بماند و سپس با استفاده از یك اسفنج یا ابر نرم و مقداری آب گرم و صابون، لكه‌ها را پاك كنید.

اگر می‌خواهید اجاق‌ گاز خود را تمیز و شفاف‌ كنید، كافی‌ است‌ شب و ‌پس‌ از اتمام‌ كارتان همه قسمت‌های‌ داخل‌ و سطح‌ روی‌ اجاق‌ را با پنبه ‌آغشته‌ به‌ آمونیاك‌ مرطوب‌ كنید و شب ‌تا صبح‌ آن‌ را به‌ همان‌ حال‌ بگذارید.صبح‌ پارچه‌ تمیزی‌ را با نمك ‌و آمونیاك‌ آغشته‌ كنید و تمام‌ قسمت‌ها را با آن پاك‌ كنید.



+ نوشته شده در دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:,ساعت 10:2 توسط محسن بیوک خان |



+ نوشته شده در یک شنبه 11 اسفند 1392برچسب:,ساعت 19:49 توسط محسن بیوک خان |

 

وسواسی‌ها ,شخص وسواسی, فكری وسواسی

 

تمیزی یا وسواس؟ شرکت نظافتی مهر بوگاتی ریبونه در جادی نظافت 

می‌شوید و می‌سابد، انگار كه هیچ‌چیز، هیچ‌وقت تمیز نمی‌شود. خاله را می‌گویم. آنقدر دست‌هایش در آب بوده كه مدام پوست‌‌پوست می‌شود و روی تمیزی بعضی چیزها بیشتر حساسیت نشان می‌دهد.

 

مادر می‌گوید، خاله وسواس دارد و خاله معتقد است مادر سرهم‌بندی كار می‌‌كند و اصلا تمیزكاری او را قبول ندارد، اما حق با كیست؟ دكتر محمدرضا خدایی، روانپزشك و عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشی در پاسخ به این پرسش می‌گوید: نظافت، تمیزكردن در حد اعتدال است تا جایی كه انضباط در محیط خانه یا محیط كار ایجاد ‌شود. این كار نتیجه مثبت دارد و باعث می‌شود هم فرد و هم دیگران رضایت فكری پیدا كنند، ولی وقتی این نظافت از اعتدال خارج شود و به جای این كه هدف تمیزكردن محیط باشد، فرد احساس اجبار برای تكرار رفتاری كند، وسواس است.

 

وسواسی‌ها به خودشان سخت می‌گیرند

شخص وسواسی با فكری وسواسی و رفتاری تكراری شروع به ساییدن بیش ‌از حد سطح یا شیء می‌كند، چون فكر می‌كند حتما باید دو یا شش بار آن را بشوید تا تمیز شود، در نتیجه خود را آزار می‌دهد. این در حالی است كه دیگران معتقدند آن محل یا شیء تمیز است.

 

این احساس اجبار باعث افت عملكرد و تلف‌كردن وقت می‌شود. دكتر خدایی می‌گوید: وسواس، استرس زیادی هم به فرد و هم دیگران می‌دهد و باعث كلافگی می‌شود. افراد وسواسی پیوسته رفتاری را به اجبار تكرار می‌كنند و در پایان هم معمولا از عملكرد خود رضایت ندارند درصورتی كه فردی كه فقط به نظافت در حدی كه شلختگی و بی‌نظمی وجود نداشته باشد، اهمیت می‌دهد، هم خودش از عملكردش رضایت خواهد داشت و هم دیگران.

 

چگونه بفهمیم رفتارمان وسواسی است؟

معمولا خود فردی كه كم‌كم رفتارش از حالت عادی خارج و وسواسی می‌شود، متوجه عادی نبودن رفتارش است، زیرا بیش از همه عذاب می‌كشد و بیشترین استرس به خودش وارد می‌شود و هیچ‌وقت از عملكرد خود راضی نیست.

 

دكتر خدایی توضیح می‌دهد: برای این افراد، گاهی فقط نظافت یك چیز یا مكان مهم می‌شود مثلا لباس‌ها را خیلی می‌شویند، ولی خانه‌شان چندان تمیز نیست در حالی كه اگر كسی متعادل باشد، همه چیز و همه جای خانه‌اش نظم و انضباط خواهد داشت و خودش از عملكردش راضی است.

 

این روانپزشك ادامه می‌دهد: افراد وسواسی معمولا تمیزكردن دیگران را قبول ندارند و فقط اگر خودشان این كار را انجام دهند تا حدی دلشان راضی می‌شود، ولی افراد عادی از كمك دیگران استقبال هم می‌كنند.

 

وسواس از كجا می‌آید؟

به گفته دكتر خدایی، وسواس هم ریشه‌های وراثتی و هم یادگیری دارد. اگر در خانواده كسی سابقه وسواس وجود داشته باشد، احتمال این كه به این اختلال دچار شود، زیاد است ولی یادگیری هم می‌تواند باعث بروز این مشكل شود. مثلا وقتی از دوران كودكی، بچه‌ای وادار به رعایت انضباط و تمیزی بیش از حد می‌شود، در بزرگسالی این خصیصه در او می‌ماند و حتی امكان دارد شدیدتر هم شود.

 

با وسواس وسواسی‌ها مبارزه كنیم

اولین راه مبارزه این است كه اطرافیان به محض این كه رفتارهای وسواسی را در كسی مشاهده می‌كنند، درصدد ترك دادن این رفتارها برآیند. به گفته این استاد دانشگاه، باید این فرهنگ كه كسانی كه وسواس دارند، منظم و نظیف می‌دانیم از بین برود و بدانیم این اشخاص دچار بیماری هستند.

 

وی توصیه می‌كند: اطرافیانفرد وسواسی نباید برای این كه او آرام شود، هر چه می‌خواهد انجام دهند و خود را مكلف به اجرای فرامین او بدانند مثلا اگر از اعضای خانواده می‌خواهد دایم دست‌ها و پاهایشان را بشویند، به محض این كه احساس كردند این خواسته از حد اهمیت به نظافت معمولی خارج است، به حرف او گوش ندهند تا وسواس آرام‌آرام از بین برود. دكتر خدایی تاكید می‌كند: البته ممكن است اهمیت ندادن به خواسته فرد وسواسی او را عصبی كند؛ بنابراین باید تدریجی و با تذكر انجام شود؛ ولی اگر این روش را پیاده نكنیم، شخص مبتلا به وسواس شرطی و مشكل روزبه‌روز شدیدتر می‌شود.

 

وسواس‌ درمان شدنی است

دكتر خدایی با بیان این‌كه اگر به همه حرف‌‌ها و خواسته‌های كسی كه دچار وسواس‌شده ‌توجه نشود، وسواس كمرنگ‌تر خواهد شد به نكته مهمی اشاره می‌كند: مخصوصا وقتی وسواس‌ رنگ مذهبی می‌گیرد باید مراقب بود در دام تقدس‌دادن بیمار به رفتار وسواسی‌اش نیفتیم و تحت‌تاثیر قرار نگیریم مثلا وقتی در پاكی و نجسی بیش ‌از حد وسواس به خرج می‌دهد، تذكر دهیم كه این رفتار مذهبی نیست. این روانپزشك در مورد درمان این بیماران می‌گوید: برای این بیماران كمك گرفتن از روانپزشك یا روان‌شناس ضروری است تا درمان‌های دارویی و شناختی ـ رفتاری برایشان انجام شود.

 

وسواس، نرم‌نرمك سراغمان می‌آید

دكتر خدایی معتقد است: فرد وسواسی باید به خودش كمك كند، در هر چیزی كه اعتدال رعایت نشود، مشكل‌زاست؛ بنابراین نه باید زیاده‌روی كرد و نه كم گذاشت. وقتی همه اذعان می‌كنند خانه مرتب یا شیء تمیز است، باید آن را بپذیریم تا در دام وسواس نیفتیم و افكار مزاحم را از خود دور كنیم تا مشغله فكری و خستگی بیش‌ از حد و بیماری‌های جسمی و روانی سراغمان نیاید. اگر حس كردید مدام یك كار را تكرار می‌كنید، مراقب باشید و دست از این عمل بردارید.

 

به گفته او، بهترین كار كنترل افكار است به این ترتیب كه افكار مخرب را كم‌كم نادیده بگیریم. مثلا اگر فكر می‌كنیم باید لباسی را چهار بار بشوییم تا تمیز شود، هر بار یك بار از تعداد دفعات شستن كم كنیم تا به یك بار برسد. می‌توان فكر كرد ناظری بر كار ما نظارت می‌كند و خود را متعهد به انجام ندادن رفتار تكراری كرد. از سوی دیگر، فضای كار باید شاد باشد تا خستگی دیرتر سراغتان بیاید. كار با موسیقی و واداركردن خود به قبول‌داشتن كار دیگران و كمك‌گرفتن از آنها، انجام خانه‌تكانی و تمیزكردن خانه را آسان‌تر می‌كند و تمرینی است برای مبارزه با وسوسه وسواس.



+ نوشته شده در شنبه 10 اسفند 1392برچسب:,ساعت 19:38 توسط محسن بیوک خان |

نیک های خانه داری       تعداد بازدید: 3478

راه حل هایی برای تمیزی معجزه آسای قلب خانه تان با شرکت مهر نیس 44216051 88895207  22855915 77220588

راه حل هایی برای تمیزی معجزه آسای قلب خانه تان
سریع‌ترین راه‌حل برای از بین بردن چربی‌ها و لکه‌های خشک شده در مایکروفر، این است كه یک دستمال حوله‌ای را کاملا خیس کنید و داخل مایکروفر بگذارید.

 

داشتن آشپزخانه‌ای تمیز و درخشنده، راه‌حل‌هایی ساده دارد؛ راه‌حل‌هایی که باید پیدا کنید تا همیشه مجبور به تمیزی و شست‌وشوی روزانه نشوید. این 8 راه‌حل را به عنوان رازهای معجزه‌آسا برای تمیزی آشپزخانه بخوانید...
 
1 - فنجان‌های چینی و سرامیکی قهوه و چای را با نمک و سرکه بشویید. رنگ و لکه‌های قهوه‌ای از بین می‌رود و فنجان‌ها تمیز و سفید می‌مانند. 
 
2 - سریع‌ترین راه‌حل برای از بین بردن چربی‌ها و لکه‌های خشک شده در مایکروفر، این است كه یک دستمال حوله‌ای را کاملا خیس کنید و داخل مایکروفر بگذارید. مایکروفر را 3 تا 5 دقیقه روشن کنید تا آب روی دستمال بخار شود و بخار آب روی دیوارهای داخل مایکروفر بنشیند. در مایکروفر را باز کنید و منتظر بمانید خنک شود. با یک دستمال حوله‌ای خشک و تمیز، دیواره‌های آن را پاک کنید. 
 
3 - سیم ظرفشویی و مایع ظرفشویی، بدترین وسیله‌ها برای شستن ماهیتابه‌های چدنی است. برای شستن این ماهیتابه‌ها از نمک استفاده کنید. کافی است مقداری نمک را روی دستمال حوله‌ای بریزید و دستمال را کف ماهیتابه بکشید تا تمیز ‌شود. 
 
4 - دیواره‌ قوری‌های قهوه‌جوش یا چای، بعد از مدتی هاله‌ای از رنگ قهوه‌ای پیدا می‌کنند؛ رنگی که به‌خاطر ماندن چای یا قهوه ایجاد شده است. برای پاک کردن این هاله قهوه‌ای رنگ، به یخ، نمک و لیمو احتیاج دارید. 15دقیقه، یخ را در قوری بریزید و بگذارید بماند. بعد لیمو را قاچ كنید و به دیواره قوری بکشید. در مرحله آخر هم دیواره قوری را با نمک پر کنید. از این راه‌حل برای پاک کردن لیوان‌ها و فنجان‌های رنگ‌گرفته هم می‌توانید استفاده کنید. 
 
5 - یک مسواک تمیز، شما را از شر ذراتی که به دنده‌های تیز و برنده رنده چسبیده‌اند، خلاص می‌کند پس رنده را با مسواک تمیز کنید. 
 
6 - برای تمیز کردن آسیاب، از برنج سفید نپخته استفاده کنید. بعد از آسیاب‌کردن موادغذایی بودار یا رنگی، مقداری برنج سفید در آسیاب بریزید و آن را آسیاب کنید. بعد از خالی کردن پودر برنج، گرده‌ها را با دستمال پاک کنید و پره‌ آسیاب را با مایع ظرفشویی و آب بشویید. 
 
7 - یک محلول با ترکیب نصف نصف از آب و سرکه، بهترین شوینده سینک ظرفشویی است. سینک ظرفشویی را با این محلول بشویید و بعد از خشک شدن، از درخشندگی آن لذت ببرید. 
 
8 - برای تمیز کردن مخلوط‌کن، بلافاصله بعد از اینکه نوشیدنی محتوی آن را در پارچ یا لیوان خالی کردید، پارچ مخلوط‌کن را زیر شیر آب بگیرید و تا نصفه پر کنید. چند قطره مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید و دوباره پارچ را روی دستگاه بگذارید و دستگاه را روشن کنید. به این ترتیب مایع تمیزکننده در پارچ می‌چرخد و پره‌های مخلوط‌کن را هم تمیز می‌کند.
 
9 - محلول سرکه و آب برای پاک کردن گازهای استیل و دیوارهای یخچال‌های استیل، معجزه‌آساست. با این روش شست‌وشو، آشپزخانه‌ای براق و درخشنده خواهیدداشت.
 


+ نوشته شده در شنبه 10 اسفند 1392برچسب:,ساعت 13:9 توسط محسن بیوک خان |

 
گروهي از خانم‌ها تا امروز خانه تكاني شان را تمام كرده‌اند اما خانم‌هاي شاغل و پر دغدغه، همچنان با پروژه خانه تكاني درگيرند؛ براي شما كه هنوز خانه تكاني انجام نداده‌ايد يا كارتان هنوز تمام نشده، نسخه ويژه‌اي داريم. در خانه، مكان‌هاي آلوده‌اي هستند كه شما از آن‌ها بي‌خبريد و با تميز كردن آن‌ها نيمي از راه را رفته ايد
 

1 - برنامه‌ريزي شده تميز كنيد. اين به آن معناست كه ابتدا زمين را تميز نكنيد سپس سراغ سقف و پنجره برويد. يك برنامه‌ريزي درست اين است كه شما تميز كردن منزل را از بالاترين نقطه در خانه آغاز كنيد و به پايين‌ترين آن برسيد.



2 - تميز كردن وسايلي كه هرگز فكرش را نمي‌كنيد. به‌عنوان مثال تلفن. دكتر گربا متخصص امور بهداشتي در آمريكا با تحقيقات گسترده به اين نتيجه رسيده است كه باكتري‌هاي خطرناكي در گوشي تلفن توليد مي‌شوند كه به‌دليل تماس زياد با آن به راحتي به دهان منتقل مي‌شود.



3 - ظروف آشغال: مخصوصا آن‌هايي كه در آشپزخانه و حمام منزل قرار دارند، پس از خالي كردن ظرف آشغال، حتما آن‌ها را بشوييد.



4 -  پرده حمام: پرده حمام از آن اشيايي است كه در طول روز معمولا مرطوب و محل جمع شدن باكتري‌ها و قارچ‌هاست.



5 - ماشين ظرفشويي: در مورد ماشين ظرفشويي هم وضع همين طور است. شما ظرف داخل آن را خالي مي‌كنيد آن‌گاه درب آن را مي‌بنديد. به اين ترتيب در آن رطوبت، قارچ‌ها و باكتري‌ها روي درب و لبه‌هاي آن فرصت رشد و تكثير پيدا مي‌كنند.



6 - هواكش‌ها: اين وسيله معمولا براي از بين بردن گرد و خاك و هواي آلوده از خانه به كار مي‌روند اما اگر به بهداشت آن اهميت ندهيم، اين دستگاه به جاي كمك ممكن است خطرساز شود.



7 - گرد و خاك باقي مانده روي مبل‌ها باعث ايجاد بيماري‌هاي تنفسي مي‌شود.



8 - در مورد شوينده‌ها بايد توجه كنيد كه مملو از مواد شيميايي و خطرناك هستند و استفاده از آن‌ها بسيار خطرناك است. به جاي اين مواد مي‌توانيد يك سطل پر از آب جوش برداريد، نيم ليوان سركه داخل آن بريزيد و شست‌وشو را انجام دهيد.



9 - براي شست‌وشوي پنجره‌ها از شوينده‌هاي موجود در بازار بهره نگيريد. خودتان به راحتي قادر خواهيد بود يك شوينده و ضدعفوني‌كننده براي تميز كردن پنجره‌ها بسازيد. براي تهيه شوينده خانگي كافي است يك سوم پيمانه سركه سفيد، يك قاشق غذاخوري مايع ظرفشويي يا يك چهارم پيمانه الكل صنعتي را به نصف سطل آب ولرم اضافه كنيد و براي شست‌وشو از آن استفاده كنيد.



10 - براي تميز كردن شيشه از ابرهاي اسفنجي استفاده كنيد. به جاي اين‌كه با اسپري مايع را روي شيشه بپاشيد، اسفنج را داخل مايع بكنيد و روي شيشه بكشيد. مايع را به‌مدت 5 دقيقه روي شيشه بگذاريد سپس با دستمال تميز كنيد. نكته ديگر اين‌كه از تميز كردن شيشه در روزهاي آفتابي و در مقابل نور مستقيم آفتاب خودداري كنيد. اين كار باعث بخار كردن و خشك شدن سريع ماده شوينده مي‌شود. براي خشك كردن از دستمال كاغذي استفاده كنيد.



11 - براي شيشه‌هايي كه لكه‌هاي اساسي روي آن وجود دارد كه با ابر پاك نمي‌شوند، ابتدا با آب و صابون روي قسمت را مرطوب سپس به وسيله يك تيغ آن اثر را محو كنيد.



+ نوشته شده در جمعه 9 اسفند 1392برچسب:,ساعت 19:42 توسط محسن بیوک خان |

زحمت خانه تکانی یا اشتیاق به دسته گل شدن؟ شرکت مهر 44216051  88895207  22855915  77220588  

برای یک شروع خوب برای خانه تکانی با برنامه‌ریزی به پیش بروید. ابتدا می‌توانید سبد شوینده ‌‌ها و ابزار مورد نیازتان را تهیه کنید تا در حین تمیز کاری با کمبود شوینده و ابزار کار روبه رو نشوید.

به گزارش مشرق، نسیمی که بوی بهار با خود دارد از پنجره گیس هایش را روی باغ گل‌های قالی پهن می‌کند. گویی باغ بیدار شده و با سرفه‌ای غبار یکساله را به بیرون می‌پراکند.دست‌های مشتاق استقبال از فصل نو چهار گوشه ترنج ‌‌ها را می‌گیرند و می‌کشانندشان بر فراز بام تا شامپو فرش و جاروی پوشالی قدیمی به همراه آب زلال صورت باغ را بشویند.

حالا قالی آماده فراخی سفره هفت سین بر پیکره گل و بوته هایش است. هنگامه خانه تکانی نوروزی که فرا می‌رسد،لابه لای ثانیه‌های تلاش برای پاکیزگی و نیز همدلی اعضای خانواده گل و بوته‌های مهربانی نیزازدر و دیوار خانه آرام آرام همچون نقش اسلیمی ‌‌ها بر کاشیکاری‌های فیروزه‌ای خودشان را بالا و بالاتر می‌کشند تا سر انجام سقف خانه به فلک الافلاک نیلگون محبت در خانواده پیوند بخورد و دور از هیاهوی عصر فناوری یک بار دیگر چشم در چشم هم،‌ سالمان تحویل شود.

بعید نیست وقتی خانه دل را همچون خانه محل سکونتمان می‌تکانیم ،خود نیز جزئی از بهار شویم. با شکوفه‌های لبخندی که از زیر پوستمان سر برمی آورند ،قالیچه نوبهار شویم.

  برای یک شروع خوب برای خانه تکانی با برنامه‌ریزی به پیش بروید. ابتدا می‌توانید سبد شوینده ‌‌ها و ابزار مورد نیازتان را تهیه کنید تا در حین تمیز کاری با کمبود شوینده و ابزار کار روبه رو نشوید.

یک «تی» زمین شوی به قیمت میانگین 12 هزار تومان،یک گالن 4 لیتری مایع شوینده به قیمت میانگین 13هزار تومان،یک سطل پلاستیکی 8 هزار تومانی،دستمال نانو بسته‌ای 7 هزار تومان،شیشه پاک کن و سفید کننده اعلا هرکدام به قیمت میانگین 4 هزار تومان و ... می‌تواند لیست ایده آلی برای شروع کار نظافت در خانه تکانی امسالتان باشد.

گام دوم فرا خواندن همه اعضای خانواده در هر سنی و تقسیم مدبرانه وظایف و کار‌‌ها بین آنهاست. این بزرگ ترین اشتباه است که بخواهید در این ایام قهرمان بازی در آورید و همه کار‌‌ها را به صورت فشرده و یک تنه انجام دهید. فرزندانتان هر چقدر هم که کوچک باشند می‌توانند در حد توانشان وظایفی را عهده دار شوند. بگذارید همه با هم کار کنید و از این فعالیت‌های جمعی درون خانوادگی نه تنها خسته نشده ،بلکه لذت ببرید. این روز‌‌ها شاید خانه تکانی هزینه‌هایی بر دوش شما بگذارد اما نگذاریدبا دور شدن از یکدیگر خستگی ‌‌ها را به جان خریده و هم متحمل خسارت‌های سنگین عاطفی در درون خانواده تان شوید.

مراقب کالاهای تقلبی باشید

در یک بعد از ظهرآفتابی اوایل اسفند سری به راسته شوینده فروشی‌های بازار مولوی می‌زنم. سعید اکبری 27 ساله که این شغل را از پدر به ارث برده جوانی است که خود سبد شوینده خیلی از خانوارهای تهرانی را جهت خانه تکانی شب عید جور کرده اما خانه خودش را اغلب بعد از تعطیلات و بازگشت از مسافرت می‌تکاند.

وی که آستر جیب کاپشنش را بیرون می‌کشد،به شوخی می‌گوید:«در حال حاضر خودمان را می‌تکانیم.»

زحمت خانه تکانی یا اشتیاق به دسته گل شدن؟


اکبری با گلایه از کسادی بازار می‌گوید:«پارسال همین موقع مشتری‌های بیشتری داشتیم اما امسال مردم کمترخرید می کنند. با  وجود این من همیشه در مغازه ام مشتری را تشویق به خرید برندهای داخلی کرده ام. دلم نمی‌خواهد همین فرصت هم برای فروش تولیدات داخلی از کفمان برود.ایرانی!ایرانی بخر،شعار مغازه ماست.»

وی در حالی که با انگشت اشاره اش گالن مایعات شوینده 4 لیتری را نشانه رفته ،برایمان می‌گوید:«برخی افراد سود جو با سوءاستفاده از خرید‌های عید مردم به گالن مایعات شوینده برند ایرانی آب می‌بندند و تحویل مشتری هایشان می‌دهند. این طور است که اسم تولید ایرانی بد در می‌رود و خیلی از افراد نا آگاهانه خیال می‌کنند تولید خارجی و برند خارجی تاپ است!»

در همین حین منیژه پیرغلام یکی از مشتریان حاضر در مغازه می‌گوید:«یک ماه پیش یک ظرف 4 لیتری مایع شوینده خریدم. دریغ از اینکه کف کند یا قدرت تمیز کنندگی لااقل در حد متوسط داشته باشد. همه اش را دور ریختم. بعدا فهمیدم که آب قاطی اش بوده است.»

بیراه نگفته ایم که تنها رعایت انصاف و صداقت می‌تواند نوید بخش گذر بهار از خانه دل فروشنده و مشتری باشد .

اکبری در جواب این سوال که مشتری ‌‌ها اغلب چه اقلامی را برای خانه تکانی شب عید می‌برند؟ می‌گوید:«دستمال کاغذی، مایع دستشویی و نیز ضد عفونی کننده و سفید کننده از اقلام پر طرفدار این روزهاست.»

وی قیمت دستمال کاغذی 9 تایی را 9 هزار تومان و قیمت 4 لیتری‌های شوینده را به طور میانگین بین 10 تا 13 هزار تومان اعلام می‌کند.

توصیه‌های ایمنی او به مشتری ‌‌ها برای استفاده ایمن از شوینده ‌‌ها این است که ابتدا دستور العمل مصرف را پشت محصول به دقت بخوانند و سپس طبق همان دستور العمل مو به مو عمل کنند. وی تاکید می‌کند:«استفاده از ماسک و دستکش به ویژه در لحظه استفاده از پاک کننده ‌‌ها و سفید کننده ‌‌ها فراموشتان نشود.»

خرید فله‌ای مایعات شوینده به صرفه‌تر است

خلیل الله اکبری فروشنده مواد شوینده همان اکبری پدر است که در جوار مغازه پسرش مشغول فروختن جاروهای پوشالی به مشتریانش است. وی در حالی که یکی از این جارو‌‌ها را در هوا روی دست می‌چرخاند،مدعی است که هیچ جارو برقی‌ای نمی‌تواند به اندازه این جارو‌‌ها دوام داشته باشد و با یک بار رفت و برگشت روی قالی تا این اندازه تمیز کند!این روز‌‌ها از این قبیل جارو‌‌ها بیشتر برای جمع آوری برگ‌های خشکیده و خاشاک حیاط خانه حین آب و جارو کردن استفاده می‌کنند.

هر چند وجود یکی از این جارو ‌‌ها در خانه برای روز مبادا علی رغم وجود جارو برقی پر قدرت لازم است.روز مبادا می‌تواند روز شکستن یکی از لوازم چینی آشپزخانه باشد.

برای مثال وقتی کاسه‌ای چینی از دستتان می‌افتد و هزار تکه می‌شود،شما نمی‌توانید از همان ابتدا تکه‌های شیشه را با جارو برقی جمع آوری کنید چرا که ممکن است به موتور د ستگاه فشار بیاورد و یا احیانا وارد آن شده و معیوبش کند.بنابراین مجبورید ابتدا تکه‌های بزرگ را با همان جاروهای پوشالی جمع آوری کرده و سپس جارو برقی بکشید.

زحمت خانه تکانی یا اشتیاق به دسته گل شدن؟

از این فروشنده در مورد کیفیت تی کش ‌‌ها سوال می‌کنم و می‌گویم:برای مثال تی مدل ماکارونی کیفیتش چطور است و چه قیمتی است؟وی با تعجب تکرار می‌کند:«تی مدل ماکارونی؟ تا به حال اسمش را نشنیده ام!»

برایش توضیح می‌دهم:«یک نمونه از تی ‌‌ها چون ریشه هایشان شبیه مارپیچ ماکارونی است من اسمش را این طور گذاشته ام.این مدل قدیمی ترین مدل است. تی مدل دیگربی ریشه است و انتهایش را با پارچه‌هایی از جنس دستمال‌های نانو پوشیده اند. این مدل جدید ترین مدل است که ...نام دارد.مدل دیگری هم هست که ریشه‌هایی از جنس نخ دارد.»

وی با خنده می‌گوید:«شما فروشنده خوبی می‌شوید ها!» بعد هم در مورد قیمت و کیفیت این ابزار اصلی خانه تکانی می‌گوید:« در مورد این که کیفیت کدام مدل بهتر است نمی‌توانم نظری بدهم همه شان خوبند. در مورد قیمت هم میانگین قیمتشان 12 هزار تومان است.»

اما به نظر می‌رسد همان مدل ماکارونی با ریشه‌های مارپیچی -مدل قدیمی تر-هم دوام بیشتر ی داشته و هم بشود سطوح مختلف تری را با آن تمیز کرد.هر چند قیمتش هزار تا دو هزار تومانی از آن دو مدل دیگر بیشتر است.

اکبری در مورد حال و هوای شب عید بازار برایمان توضیح می‌دهد:«سود ما حد اکثر 5 در صد است ولی اگر ببینیم مشتری کارگر است و با دستان زحمتکشش برای خانواده اش خرید می‌کند ،کمتر هم می‌گیریم. رعایت انصاف جای دوری نمی‌رود.»

وی نیز توصیه به برندهای داخلی دارد. این فروشنده با تجربه می‌گوید:«خانواده ‌‌ها بهتر است برای خانه تکانی شب عید مایعات شوینده را از برند داخلی به صورت لیتری (فله ای) خریداری کنند تا به قدر نیازشان تهیه کرده و در هزینه ‌‌ها صرفه جویی شود. اغلب برندهای خارجی شوینده ‌‌ها در بسته بندی کارخانه‌ای خود عرضه می‌شوند وآن‌‌ها را لیتری نمی‌فروشند.»

چشمه علی سر چشمه سنت‌های طهران قدیم

محمدی راننده تاکسی برایم می‌گوید:«ای بابا!کو تا شب عید؟دو روز آخر همه مان می‌ریزیم خانه و حسابی تکانش می‌دهیم.»

بعد هم در حالی که می‌خندد انگاری مطلبی در ذهنش جرقه زده می‌گوید:«زیر پل ری هم  مردم فرش هایشان را می‌شویند. می‌گویند آب جوی‌های آن حوالی  از چشمه علی می‌آید و چون زلال است فرش ‌‌ها را تمیز می‌کند.»

تازه به خاطر می‌آورم که به جز ایام خانه تکانی عید اغلب بعد از ظهر‌های آفتابی روزهای تعطیل - وقتی به طور اتفاقی از این مکان رد می‌شده ام- زنان و مردانی را می‌دیدم که مشغول سطل سطل آب ریختن روی باغ گل‌های قالی یا قالیچه‌ای هستند. تکاپوی ایشان همیشه برایم گرم و شاعرانه می‌نمود.

 چشمه‌علی یک از نقاط باستانی، دیدنی و تفریحی شهر ری به شمار می‌رود که در جنوب تهران و شمال شهر ری، منطقه 20 شهرداری تهران قرار دارد. این چشمه در همسایگی ابن بابویه، برج طغرل، دژ رشکان و در زیرباروی ری واقع شده است.

چشمه‌علی از میان صخره‌ای بزرگ خارج شده و به سوی جنوب و سپس جنوب شرق جاری است. نام باستانی این چشمه سورینی بوده است که احتمالاً منسوب به دودمانی بزرگ در دوره اشکانیان و ساسانیان است. بعد‌‌ها به نام امام اول شیعیان حضرت علی به چشمه علی معروف شد.قدمت چشمه علی(ع) به حدود ۸۰۰۰ سال پیش بر می‌گردد، زمانی که نخستین اجتماع در کنار چشمه‌ای دائمی واقع بربالای تپه‌ای گرد آمدند.

در گذشته فرش فروش‌‌‌ها و مردم تهران،قالی ‌‌ها  و قالیچه‌های  خود را با این عقیده که در آب این چشمه خاصیتی است که فرش را خوب تمیز و رنگ روشن‌تر و پر جلاتر می‌سازد، در آب چشمه علی می‌شستند.

تصورش را بکنید که زیر پل ری در حالی که آن سوی جوی آب ماشین ‌‌ها پشت ترافیک سنگینی در جا زده اند، این سوی جوی آب سمت پیاده رو خانواده‌ای هنوز هم به صورت سنتی با آب سرازیر شده  از چشمه علی به سوی محلات جنوب شرق در حال شستن فرش خود هستند.

این تقابل را دوست دارم و می‌دانم این شیوه سنتی شستن فرش که تا به امروز دوام داشته باز هم ادامه پیدا می‌کند تا زلالی چشمه علی به وقت خانه تکانی گل‌های باغ قالی را جلوه‌ای دوباره همراه با پاکی معنوی ببخشد.  
 
نکات بهداشتی خانه تکانی شب عید

خانم امیری که به همراه همسرش برای خرید مایحتاج خانه تکانی عید به بازار آمده برایمان از رعایت الزامی نکاتی می‌گوید که اگر از کنارشان غافلانه بگذریم خدای نکرده دامنه درد‌های جسمی مان پس از انجام خانه تکانی تا روزهای تعطیلات نوروزی کشیده خواهد شد و لذت داشتن عیدی شاد در کمال سلامتی را از ما سلب خواهد کرد.

این خانم که خود تجربه زیادی در خانه تکانی اصولی و دقیق دارد می‌گوید:«استفاده از ماسك به هنگام مصرف شوینده‌های شیمیایی و وجود هواكش و باز گذاشتن پنجره ‌‌ها نیز می‌تواند تا حد زیادی از بروزاین عوارض  جلوگیری كند.

چون بیشتر مواد شوینده از PH استاندارد برخوردار نیست و باعث تحریكات پوستی می‌شود باید هنگام استفاده از این مواد از دستكش استفاده کرد. افرادی كه پوست حساس دارند، باید ابتدا یك دستكش نخی و سپس روی آن یك دستكش لاستیكی به دست كنند.»

همسر ایشان هم که سابقه دیسک کمر دارد و نکاتی را از پزشک خود آموخته همچون یک کارشناس  به ما یاد آوری کرده و می‌گوید:«چنانچه جسم سنگینی را از زمین بلند كرده اید، برای چرخش به جهتی خاص به هیچ وجه نباید بالاتنه را از محل كمر به آن سمت بچرخانید بلكه باید تمام بدن را از محل پا‌‌ها به آن سمت برگردانید.

زحمت خانه تکانی یا اشتیاق به دسته گل شدن؟

 اشیای سنگین را نباید به سرعت و با یك حركت سریع و ناگهانی از روی زمین برداشت. هرگز نباید در حالی كه جسمی را توسط یك دست بلند كرده اید، برای برداشتن جسم دیگری تلاش كنید. اگر تمایل دارید هر ۲جسم را با هم حمل كنید، ابتدا باید باری را كه در دست دارید، روی زمین بگذارید و سپس هر ۲ جسم را به طور هم زمان و با هم بلند كنید.»

خانم امیری که اهل مطالعه مجلات خانوادگی هم هست از قول همین مجلات در جدیدترین مطلبی که همین اواخر خوانده برایمان می‌گوید:«در روزهای آخر سال كه خانم ‌‌ها می‌خواهند بیشترین كار را در كمترین زمان انجام دهند،درد مچ دست بیشتر دیده می‌شود كه با علایم گزگز كردن یا بی حس شدن انگشتان دست در نیمه‌های شب بروز می‌كند و در صورت بروز این مشكل باید به پزشك مراجعه كرد و از درمان‌های دارویی و فیزیوتراپی استفاده کرد. برای پیش گیری از بروز این مشكل باید سعی كرد ضمن كاهش فعالیت‌های شدید كه از طریق دست انجام می‌شود، كارهای روزانه را به گونه‌ای برنامه‌ریزی كرد كه زمانی هم به استراحت و نرمش دست ‌‌ها اختصاص داده شود.»



+ نوشته شده در جمعه 9 اسفند 1392برچسب:,ساعت 10:15 توسط محسن بیوک خان |



برای خانه تكانی از كجا باید شروع كرد؟ شرکت مهر با یک تماس

 

 

یك برنامه ریزی صحیح برای خانه تكانی از اهمیت خاصی برخوردار است، زیرا اضطراب ناشی از انبوه كارها باعث فشار عصبی زیادی می شود كه شاید بازدارنده بوده و كار را همانند غولی عظیم جلوه گر كند.

اگر شما بدانید چه كارهایی را باید انجام دهید و بدانید ترتیب انجام آنها كدام است مطمئن باشید نیمی از كار را انجام داده اید.

حالا قلم و كاغذ به دست بگیرید و تمام كارهایی كه باید انجام شود، بنویسید. سپس روی ورقه ای دیگر كارها را به ترتیبی كه باید انجام داده شود ردیف كنید.

آشپزخانه؛ شامل نظافت كاشیها (اگر كاشیهای آشپزخانه بیش از حد چرب و كثیف بود از یك دستمال آغشته به نفت برای پاك كردن چربیها استفاده كنید. سپس با آب و پودر بشویید)، كابینتها، پنجره، شستن پرده و تمیز كردن هواكش و لامپ.

اتاق خواب؛ نظافت دیوار و سقف، پنجره. شستن پرده و ملافه ها. تمیز و مرتب كردن كمدها.

پذیرایی؛ نظافت دیوار و سقف، پنجره، شستن پرده. گردگیری كامل مبلمان و دیگر وسایل آن.

حمام و دستشویی؛ شستن كاشیها و لوازم بهداشتی

برای انجام هر قسمت كار روز خاصی را در نظر بگیرید.

دیوار و سقف

ابتدا تمام وسایل اتاق را جمع كنید تابلوها را بردارید و پنجره ها را باز كنید بعد با برس دسته بلند سقف و دیوارها را گردگیری كنید. اگر رنگ دیوارها قابل شستشو است محلول آب ولرم و صابون و مقدار كمی مایع سفید كننده را با اسفنج روی دیوار بكشید و با دستمال تمیز پاك كنید. هر بار قسمت كوچكی از دیوار را تمیز كنید (حداكثر نیم متر مربع). مرز بین دو قسمت تمیز شده را نیز هر بار تمیز كنید تا لكه به جا نماند.

تمیز كردن رادیاتور شوفاژ

برای این كار زیر و رو و اطراف رادیاتور روزنامه ی خیس قرار دهید. سپس با قسمت دمیدن هوای جاری برقی آنها را تمیز كنید و یا یك دستمال نمدار را با یك برس دسته بلند كه بین پره های رادیاتور برود پاك كنید.

پرده ها

بعد از شستن دیوارها، درها و كف منزل نوبت پرده ها می رسد. پرده های نخی در اثر تابش نور آفتاب و تأثیر آب و هوا بر آنها الیافش ضعیف می شود ولی پارچه های الیاف مصنوعی كمتر دچار چنین زیانهایی می شوند.

پرده های نخی را قبل از شستن به مدت 15-10 دقیقه در آب سرد یا ولرم خیس كنید تا گرد و غبار جمع شده بر روی آن جدا شود. پرده را به آرامی بلند كنید. آب كثیف را خالی نمایید. سپس پرده را در محلول كف صابون ولرم و غلیظ بشویید. البته با ملایمت سعی كنید كه آن را به هیچ وجه نچلانید. سه بار پرده را با آب ولرم آبكشی كنید.

اگر از ماشین لباسشویی استفاده می كنید. برای شستشوی اول دستگاه را روی درجه كم مقدماتی بشویید و شستشوی بعد را هم 2 دقیقه با درجه كم تنظیم كرده و بشویید.

پرده را قبل از اینكه كاملاً خشك شود، وقتی كمی نمدار است اتو بزنید. اتو را از پشت به موازات الیاف طولی آن بكشید.

پرده حمام

پرده ی حمام را روی سطحی صاف پهن كنید و با محلول غلیظ كف صابون و آب ولرم بشویید و به همین ترتیب بعد آبكشی كنید. سپس با پارچه ای تمیز آن خشك كنید.

در تنظیم برنامه توجه داشته باشید كه برای انجام كارهایی كه نیاز به كمك دیگران دارید. روزهای تعطیل را در نظر بگیرید و كارهایی كه دیگران باید انجام دهند به ترتیب اهمیت لیست كرده با نام هر فرد به او بدهید. به این ترتیب مطمئن باشید كه بدون فشارهای جسمی طی چند روز كارها تمام می شود. در این شماره نكاتی درباره نظافت دیوارها، رادیاتور و پرده ها داده شده است.

این اولین مرحله كار است. در مرحله ی دوم باید برنامه ی غذایی خاصی برای این چند روز پر كار داشته باشید. برنامه ای كه وقت زیادی برای آشپزی صرف نشود و در عین حال از انرژی خوبی برخوردار باشید.



+ نوشته شده در پنج شنبه 8 اسفند 1392برچسب:,ساعت 12:31 توسط محسن بیوک خان |

امروزه تعداد افرادی که به کارهای خدماتی مشغول هستند بسیار زیادند  و حتی جوانان تحصیل کرده هم در این حرفه دیده میشوند اما متاسفانه هستند افرادی که وارد این شغل شده و پس از مدتی که اعتماد مشتری را جلب کردند سوء استفاده های مختلفی از جمله سرقت نموده
نیروهای شرکتی با توجه به ضمانتهایی که می دهند و تحقیق قبل از استخدام آنان با کمترین درصد سرقت و سوءاستفاده همراه بوده
همچنین امکان پیگیری و شکایت از آنان مهیا میباشد


هیچگاه با هیچ نیرویی خودتان مستقیم هماهنگ نکنید زیرا عواقب سنگینی برایتان دارد . 

شرکت خدماتی مهر نیس



+ نوشته شده در چهار شنبه 7 اسفند 1392برچسب:,ساعت 15:50 توسط محسن بیوک خان |

ن سطور با توجه به نیاز موجود در رابطه با مقوله "نحوه تعامل با کارگران خدمات نظافتی" تهیه شده است ، روزانه شاهد اعزام چندین کارگر خانم وآقا به منازل مشتریان هستیم و در این اثنا بعضی ها گله مند هستند و برخی راضی و دعاگو اما در این بین تعدادی از مشتریان از یک کارگر مشخص بسیار راضی و برخی دیگر ناراضی هستند .(چرا این تناقض وجود دارد؟)

در یک جمع بندی کلی نگارنده سعی دارد تا بدینوسیله حداکثر رضایتمندی شما را بدست آورد تا شاهد عدم نظافت و سرویس دهی مطلوب – دیدن خسارت – کم کاری – عدم رعایت قوانین یا موازین اخلاقی و غیره توسط نیروی کار نباشیم پس لطفا به موارد زیر توجه نموده و آنها را که ثمره چندین سال تجربه و تحقیق است به کار ببندید :

الف- با کارگر درد و دل نکنید : ضمن حفظ کرامت خود و کارگر به یاد داشته باشید اصل اول حرف گوش کردن نیروی کار انضباط و رعایت سلسله مراتب کارفرما – کارگری است بنابراین فاصله مطلوب را رعایت کنید.

ب- قبلا " وسایل مورد نیاز کار + وظایف و زمانبندی هر قسمت از  کار" را یادداشت نموده و در بدو ورود کارگر برگه ماموریت دو برگی مهردار شرکت را اخذ کنید(در غیر اینصورت وی را نپذیرید و سریعا به شرکت اطلاع دهید)همیشه 5 دقیقه اول را صرف اعلام وظایف و توجیه کارگر نموده و زمان لازم برای هر قسمت از کار را با کمی ارفاق به وی اعلام کنید.

ج – کارگران از طبقه نسبتا محروم با اقتصاد ضعیف هستند و این طبیعی است که شاید کولر گازی – عتیقه جات – ساید بای ساید – بخار شو– تجهیزات کامپیوتری – تلویزیونهای سه بعدی و .... نداشته باشند،پس نظافت کردن این نوع وسایل رفاهی را قبلا به وی آموزش دهید(پیشنهاد میکنیم اینگونه وسایل را خودتان نظافت کنید یا اینکه حتما همان جا حضور داشته باشید).

چ – شرکت دایما با شما در تماس است تا از رضایتمندی شما مطمئن شود، در عین حال خودتان هر 30 دقیقه به نحوه کار کارگر نظارت کنید.(مطمئن شوید کار به درستی انجام می شود و کارگر در خطر نیست : چهارپایه لق نباشد، در محیط بسته با مواد گاز دار و سمی مثل وایتکس یا جوهر نمک یا بنزین و همچنین با وسایلی که برایش  ناشناس است، کار نکند)

د – به تجربه ثابت شده کارفرمایانی که جدی ، وقت شناس و مودب هستند خیلی کمتر خسارت میبینند زیرا نیروی کار در حین انجام نظافت تمرکز بیشتری روی انجام وظیفه خود دارد ( مدیر خوبی باشید وراجع به مسایل حاشیه ای و غیر ضروری صحبت نکنید).ما به تمامی مشتریان خود توصیه می کنیم : به هیچ کس اعتماد نا محدود نداشته باشید و همه چیز را با هوشیاری و هوشمندی زیر نظر بگیرید و هیچ گاه کلید محل کار یا منزل، دسته چک و اشیای گرانقیمت(اطلاعات شخصی و کاری)خود را در دسترس نگذارید.(همیشه به فکر آینده باشید بعضی ها امروز با شما و فردا علیه شمایند!!)

ر – فراموش نکنید ما در جامعه مسلمان با آداب توصیه شده توسط رهبران دینی و ائمه هدی(سلام ا.. علیهم اجمعین)زندگی میکنیم و اگر خدای ناکرده هر گونه ارتباط با کارگر در خارج ساعات کاری برقرار کنیم خلاف انصاف و باعث ایجاد دین بوده و ضمن ایجاد نقص در کارکرد شرکت با خارج شدن کارگر از مدار تولید ضربه ای سخت به روح و روان کارگر وارد می شود که شاید تا مدتها ادامه پیدا کند،بنابراین ضمن توصیه خود و شما به رعایت تقوی الهی درخواست میکنیم کاستی های ما را به گوشمان برسانید تا صادقانه آنها را جبران کنیم.(دریافتی کارگران خوب است ،شما به دور از احساس بوده و نگران آنها نباشید)

در صورت نیاز و برای ارتباط با مدیریت می توانید پیام های خود را ضبط کنید یا نامه الکترونیکی(ای میل) بزنید به یاد داشته باشید در حال حاضر ما حدود 11000 مشتری داریم و شناسایی از روی صدای شما عملا ناممکن است،بنابراین کد اشتراک خود را به همراه تلفن و نام خود را قید کنید تا بتوانیم به سرعت اقدام مناسب را انجام دهیم.

از آنجائیکه هیچ محصول بشری خالی از خطا و اشتباه نیست استدعا دارد ایراد ما را به خودمان و حسن ما را به دیگران بگویید و ما را از دعاهای خیرتان محروم نکنید که معصوم فرموده : دعای غایب در حق غایب مستجاب می باشد .

 

با تشکر

مدیریت مرکز خدماتی مهر



+ نوشته شده در سه شنبه 6 اسفند 1392برچسب:,ساعت 16:32 توسط محسن بیوک خان |

معنی کلمه پاکی به فارسی شرکت مهر 


پاکی
1- پاکیزگی طهارت طیب مقابل ناپاکی پلیدی . 2- قدس . 3- حال زنی که حایض نباشد طهارت زن از حیض سر شکستگی طهر . 5- پاکدامنی پارسایی عفت عصمت . 6- ویژگی بی آمیغی بی غشی صفا خلوص . 7- روشنی ضیائ . 8- ( اسم ) استر. سرتراشی تیغ . 9- تمام شدن . 10- عاری بودی از میکرب و عوامل مولد مرض . یا آب پاکی بدست کسی ریختن. یکباره او را نومید کردن.یا به پاک یاد کردن . منزه دانستن تقدیس تسبیح تنزیه . یا پاکی نژاد پاک نژادی . پاکزادی اصالت نجابت .

پاکی جستن
( مصدر ) تطهیر .
تطهر

پاکی خواستن
( مصدر ) استبرائ طلب پاک شدن .
استبرائ

پاکی نمودن
( مصدر ) تطهیر تنظیف 0
تطهر تنظف

پاکی کردن
( مصدر ) تطهیر 0
تطهر

خط پاکی
خطی که بعد از فراغ از محاسبه بدست دهند و در هندوستان به فارغ خطی شهرت دارد و این از اهل زبان بتحقیق پیوسته .

دامن پاکی
عمل دامن پاک

نظر پاکی
پاک نظری

پاک و پاکیزه
( صفت ) پاک تمیز پاکیزه .
پاک بنحو پاک

پاکیزگی
پاکی طهارت نظافت لطافت طهر صفا.
پاکی طهارت

پاکیزه
پاک, تمیز, بی آلایش, صاف, صافی, بی غش
( صفت ) 1- پاک نظیف طیب طاهر صافی منقح . 2- منزه مقدس . 3- خالص : شیر پاکیزه . 4- خالی از عیب و نقص درست و راست مهذب . 5- پاکدامن پاک جامه پارسا عفیف معصوم . 6- پاکیزه روی زیبا خوب مقبول مطبوع .
منسوب به پاک

پاکیزه بوم
( صفت ) پاک تن
پاک نهاد

پاکیزه پاسخ
( صفت ) نیکو جواب .
نیکو جواب

پاکیزه تخم
( صفت ) از نسل پاک پاک نژاد .
از نسل پاک پاک نژاد

پاکیزه تن
( صفت ) 1- پاک بدن پاک تن . 2- پارسا عفیف .
پاک بدن پاک تن

پاکیزه جان
1- ( صفت ) دارای جان پاک پاک جان پاک درون پاک باطن روشن بین . 2- ( اسم ) جان پاکیزه جان پاک .
پاک جان پاک درون

پاکیزه چهر
( صفت ) پاکیزه روی نیکروی زیبا نکو منظر .
زیبا نیکروی

پاکیزه خلق
( صفت ) دارای خلق پاکیزه مهذب .
مهذب تهذیب

پاکیزه خورش
( صفت ) آنکه خورشهای پاکیزه دارد .

پاکیزه خوی
( صفت ) آنکه خویی پاکیزه دارد پاکیزه خلق .
مهذب

پاکیزه خویی
حالت پاکیزه خو پاکیزه خلقی .

پاکیزه دل
( صفت ) پاک دل

پاکیزه دلی
پاک دلی
پاک دل که دل پاک دارد

پاکیزه دها
( صفت ) زیرک باهوش .

پاکیزه دهائی
زیرکی

پاکیزه دهایی
زیرکی .

پاکیزه دین
دین پاک دین درست

پاکیزه رای
1- ( صفت ) پاکرای 2- ( اسم ) رای پاکیزه رای درست اندیش. درست .
پاک رای که اندیشه پاک دارد

پاکیزه رو
( صفت ) پاکیزه روی
نیک رفتار درستکار

پاکیزه روی
( صفت ) زیبا روی نکو روی نکو منظر صبیح المنظر پاک رو .
زیباروی نکومنظر

پاکیزه سرشت
( صفت ) پاک سرشت
پاک طینت پاک نهاد

پاکیزه سرشتی
عمل پاکیزه سرشت

پاکیزه شدن
( مصدر ) پاک شدن .

پاکیزه طبع
( صفت ) پاک طبع
پاک طبع

پاکیزه طبعی
عمل پاکیزه طبع .

پاکیزه گهر
( صفت ) پاک گهر
پاک گهر پاک نژاد

پاکیزه گهری
پاک گهری

پاکیزه گو
( اسم صفت ) پاکیزه گوی

پاکیزه گوهر
( صفت ) پاک گوهر

پاکیزه گوهری
پاک گوهری

پاکیزه گوی
( اسم صفت ) آنکه سخنان پاکیزه گوید گویند. سخنان پاک و شایسته .
گوینده سخنان پاک و شایسته

پاکیزه مرد
( صفت ) پاک مرد
پاک مرد صالح

پاکیزه مغز
( صفت ) آنکه مغزی پاک دارد آنکه اندیشهای پاک و درست دارد پاک مغز پاک رای زیرک تیز هوش تیز ویر0
پاک مغز پاکرای

پاکیزه کردن
( مصدر ) پاک کردن تمیز کردن .

پر و پاکیزه
( صفت ) پاک شسته و رفته .



+ نوشته شده در دو شنبه 5 اسفند 1392برچسب:,ساعت 11:41 توسط محسن بیوک خان |